|
Школа у природи, Крупањ, 5. IV – 10. IV 2024.
Ученици наше школе боравили су у школи у природи у Крупњу у пратњи учитељица
Наташе Булин и Мартине Раденковић. Сазнавање нових ствари, упознавање одлика
брдско планинског рељефа, обилазак знаменитости овог места попунили смо
различитим активностима у природи. Шетње, фудбалски турнири, пливање, дружење,
маскенбал, „Луде фризуре“... само су део онога што нам је улепшало боравак. С
радошћу, узбуђењем, позитивном енергијом смо кренули у Крупањ, а вратили се пуни
утисака и прелепих тренутака за памћење.
|
|
Осмомартовска приредба – „Све за наше маме наше дивне даме“
Ученици I, IV1 и IV2 разреда са својим учитељицама Соњом Стојновић, Наташом
Булин и Мартином Раденковић су приредили весело дружење са мајкама. Поред
пригодних програма, нашим најдражим мајкама смо припремили поклоне и исказали
неизмерну љубав и поштовање.
|
|
Љубав и пријатељство
Као и сваке године у ово време, током прошле недеље, Ђачки парламент наше школе
организовао је Недељу љубави и пријатељства. Ученици су у кутију постављену у
ходнику испод паноа Ђачког парламента, убацивали поруке љубави, пажње и
пријатељства, које су желели да упуте другарима и драгим особама из наше школе. У
среду, 14. фебруара, наши љубавни поштари су се потрудити да поруке и писамца стигну
до праве особе.
|
|
Општинско такмичење из математике
Ученици наше школе и ове године учествовали су на општинском такмичењу из
математике, које је одржано у суботу 10. 2. у ОШ „ Вук Караџић“ у Србобрану. Први
пут у оваквом виду такмичења опробали су се и наши четвртаци. Иако је даљи пласман
изостао, наши мали математичари су стекли ново искуство и наставили да развијају
љубав према математици.
|
|
Међународни дан сећања на жртве Холокауста
Поводом Међународног дана сећања на жртве Холокауста, који се у свету обележава 27. јануара,
чланови Ђачког парламента, у сарадњи са Тимом за заштиту од насиља, наставником српског
језика и педагогом школе, одржали су претходне седмице презентацију о Холокаусту. Током
презентације ученици старијих разреда имали су прилику да чују и сазнају како су током Другог
светског рата, масовно страдали невини људи, Јевреји, Роми, Срби и сви они који су се
супротставили тадашњој нацистичкој Немачкој. Ови часови су били учење и подсећање на
стравичне злочине, али и допринос развијању свести о важности толеранције и истицању
различитости као нечег што спаја, а не раздваја људе.
|
|
Ускликнимо с љубављу, светитељу Сави
Уочи предстојећег празника Светог Саве, првог српског архиепископа и школске
славе која се прославља 27. јануара, ученици надаљске школе и њихови наставници
припремили су програм који их је одвео у време када је млади Растко, напустивши дом
својих родитеља и поставши монах Сава, започео своје велиоко дело. Приредба је
приређена у петак, дан пре Савиндана, а свечани програм је започет Светосавском
химном. Уследио је чин освећења славског колаћча који је обавио надаљски
свешетеник, презвитер Никола Ступар. Поред светосавских рецитација, хорских
песама, игроказа, изведен је и Вертеп, сценски приказ Христовог рођења. Своје радове
о Светом Саве читали су чланови литерарне секције, а током приредбе додељене су и
награде за најуспешније на школском ликовном конкурсу поводом обележевања
празника Светог Саве. Ликовни радови ученика украсили су и сценографију приредбе.
Надамо се да је цео програм увео учеснике у радост коју доноси празник Светог Саве,
првог српског просветитеља и школске славе.
|
|
Бадњи дан 2024.
На Бадњи дан, ученици 3. и 4. разреда наше школе који похађају православни катихизис, после вечерњег богослужења у храму Рођења Светог Јована Крститеља извели су игроказ Вертеп.
Вертеп се игра о Божићу и означава пећину у којој се родио Син Божји Исус Христос. Као играна представа коју деца изводе у спомен на Христово рођење, Вертеп, има три дела који описују: рођење Христово у пећини, најаву пастира да се Христос родио и поклоњење мудраца.
Вертеп је некада извођен у селу испред кућа, а домаћини кућа су даривали учеснике.
Наши ученици су овом изведбом, заједно са вероучитељицом Снежаном Милошчин. а по благослову пароха оца Николе Ступара, мештанима села пожелели срећно рођење Богомладенца Христа уз божићни поздрав - Мир Божји, Христос се роди!
|
|
Предрасуда,стереотипа, толеранције
Током првог полугодишта на часовима Грађанског васпитања разговарали смо и гледали едукативне материјале на тему предрасуда,стереотипа,
толеранције,дикриминације, интеркултурализма...
Како би смо и остале ученике упознали са овим важним појмовима, део часова посветили смо радионицама и изради едукативних плаката.
|
|
Новогодишњи вашар
Крај првог полугодишта у нашој школи обележио је Новогодишњи вашар. Као и
претходних година, вашар је био пун различитог креативног продајног репертоара. Од
празничних посластица, новогодишњих и божићних декорација и украса, маштовито
упакованих грицкалица, лимунаде, топле чоколаде, до традиционалне зимнице,
школски хол је био препун штандова-клупа са различитим производима. Свој штанд су
имали и најмлађи гости вашара, деца из надаљског вртића. Труд ученика, као и
њихових родитеља, учитељица и наставника који су помагали у припреми и идејама за
вашар, награђен је зарађеним средствима које ће свака одељењска заједница потрошити
у складу са својим жељама и потребама. Радосној новогодишњој атмосфери допринели
су и представници општине Србобран дељењем пакетића за све ученике школе.
|
|
Божићно литерарно такмичење
Један од последњих дана првог полугодишта, среда 20. децембар, био је дан за
традиционално школско Божићно литерарно такмичење. Ове године такмичење је било
посвећено 80-годишњици објављивања чувеног дела Антоана де Сент Егзиперија
„Мали Принц“, дела које деценијама привлачи пажњу млађих, али и старијих читалаца,
дела које се сматра класиком књижевности за децу и које својим вишеслојним
порукама наводи на размишљање о важним стварима у животу. Зато су и теме
литерарног такмичења за ученике од петог до осмог разреда, биле инспирисане
цитатима и порукама Егзиперијевог дела, усклађене са наступајућим празницима који
нас позивају да се сетимо шта је у животу заиста важно. У учионици за Српски језик и
књижевност, ученици су читали своје радове у стиху и прози, а најуспешнији су
награђени књигама. Похвале заслужује и публика (ученици и наставници) која је
пажљиво испратила креативни труд учесника у покушају да литерарно одговори на
важна питања.
|