Ликовна култура

КРИТЕРИЈУМ ОЦЕЊИВАЊА ЗА ЛИКОВНУ КУЛТУРУ

ОШ „ Момчило Тапавица „ Надаљ
Наставник: Ђорђе Ћорић
 
Оцењивање из предмета Ликовна култура обавља се са аспекта где  полазимо од ученичких спретности, способности и умешности да се креативно изразе притом негујући елементе и принципе компоновања визуелне уметности као такве. Такође, практична настава са собом  носи и теоријску поткрепљеност коју сагледавамо кроз ликовну анализу визуелног решења одређеног проблема којим се бавимо у практичној настави.
На сваком раду се оцењује квалитет линије, грађење облика, композиција, познавање технике и материјала, целокупна идеја и познавање теоријске анализе дате наставне јединице коју обрађујемо.
Бројчано оцењивање успеха ученика обавља се по следећим критеријумима:
Оцену довољан (2) добија ученик који остварује минималан напредак у савладавању програма из предмета Ликовна култура. Ученик препознаје основу рада – ликовне елементе, мотив... При практичном раду исказује жељу и уз помоћ наставника решава ликовни проблем.
Оцену добар (3) добија ученик који остварује напредак у савладавању програма – у потпуности испуњава захтеве на средњем нивоу уз помоћ наставника. Препознаје ликовне елементе, мотиве, основу теме која се односи на истраживање боја, планова у делу... При практичном раду исказује жељу и уз делимичну помоћ наставника решава ликовни проблем.
Оцену врло добар (4) добија ученик који остварује значајан напредак у савладавању програма из предмета Ликовна култура. Самостално испуњава захтеве на вишем нивоу, уз малу помоћ односно назнаке наставника, препознаје и повезује ликовне елементе са другим наставним јединицама које смо обрађивали, разрешава самостално уз малу помоћ наставника планове унутар композиције, одређује композицију уз малу назнаку наставника, познаје мешање боја и контрасте уз малу помоћ наставника и повезује их у оквиру истраживања боја... При практичном раду исказује велику жељу за ликовно разрешавање, самостално и уз малу помоћ наставника решава ликовни проблем, пружа могућности и креативна решења...
Оцену одличан (5) добија ученик који остварује веома значајан и  висок напредак у савладавању програма из предмета Ликовна култура и који својим визуелним решењима пружа пример на који начин одређен проблем којим се бавимо може да се реши. При практичном раду исказује самоиницијативну и велику жељу за ликовно разрешавање, самостално решава ликовни проблем, пружа вишеструке идејне могућности и креативна решења... Ученик у потпуности самостално испуњава захтеве које диктира одређена тема унутар ликовног проблема. Самостално користи материјале и познаје комбинацију техника које смо до сада примењивали, самостално анализира властито визуелно решење на основу изузетног познавања претходних наставних јединица које повезује унутар анализе ликовног решења.