Информатика и рачунарство
КРИТЕРИЈУМ ОЦЕЊИВАЊА ЗА ИНФОРМАТИКУ И РАЧУНАРСТВО
ОШ „ Момчило Тапавица „ Надаљ
Наставник: Немања Голуб
На часовима информатике и рачунарства ученици током школске године стичу оцене на основу следећих елемената:
• активност на часу
• практичан рад на рачунарима
• усмени одговори
• радови ученика (презентације, анимације)
-
Активност на часу се континуирано прати. Формативно се оцењује ангажовање ученика током наставе. Ту се пре свега вреднују одговори на постављена питања, решавање квалитативних и квантитативних задатака, вођење бележака (свеска), учешће при извођењу демонстрционих вежби, постављање питања ради бољег разумевања градива и слично. На описани начин ученици добијају плусеве али исто тако и могу да добију и минус уколико буду прозвани звог ометања часа. Пет плусева се оцењује оценом пет. Минус поништава плус и исто тако плус поништава један минус. Три минуса се оцењује јединицом. Уколико ученик у току квартала има мање од пет плусева добија оцену 4, 3 или 2 у складу са оствареним активностима уколико то жели.
-
Практичан рад на рачунарима је најчешћа провера знања ученика и ради се на крају сваког пређеног градива. Ради се на рачунарима у две групе задатака. У зависности од пређене лекције формирају се оцене и број освојених бодова за сваку појединачну оцену. Ученици имају цео час да ураде задатак на рачунарима. Уколико им се не свиђа оцена имају право следећи час да поправљају.
-
Усмено одговарање је провера знања која се сумативно оцењује. Ученик одговара пред таблом на постављена питања. Ученику се поставља више питања да би се што објективније проценило његово знање. Ученици се често сами јављају да усмено одговарају или их прозива наставник.
Презентације и анимације су радови ученика који се сумативно оцењују. Вреднује се оригиналност рада, да ли је ученик одговорио на тему, тачност, уредност, начин излагања, однос слика и текста у презентацији, спремност ученика да одговори на питања наставника или других ученика .
При оцењивању наведених активности руководим се у највећој могућој мери правилником о оцењивању ученика објављеном у “Службеном гласнику РС” уз уважавање њихових индивидуалних способности, а посебно водим рачуна о активностима и оцењивању ученика који раде по индивидуалном програму (ИОП 2 или индивидуализација наставе). Таквим ученицима припремам материјале прилагођене њиховим способностима и у складу са тим их оцењујем.