Енглески језик

 

Република Србија, Аутономна Покрајина Војводина, Општина Србобран,
           Основна школа „МОМЧИЛО ТАПАВИЦА“ НАДАЉ
 21216 Надаљ, Светог Саве 31.,  Тел:021/2239-173, факс:   021/2239-015
           e – mail:[email protected] ПИБ: 101867337
________________________________________________________________________
број:
датум:

 

КРИТЕРИЈУМ ОЦЕЊИВАЊА ЗА ЕНГЛЕСКИ ЈЕЗИК

 
 
ОШ „ Момчило Тапавица „ Надаљ
 Наставник : Аница Недељковић
 
 

РАЗРЕДНА НАСТАВА

 
ПРВИ разред:
 
Ученици првог разреда се у току школске године оцењују описно. Описна оцена представља опис постигнућа ученика у остваривању исхода, циљева и задатка прописаних планом и програмом наставе и учења, као и степена ангажовања и напредовања ученика.
Наставник током целе школске године континуирано води евиденцију о напредовању, ангажовању, постигнућима и активностима ученика на часовима.
Ученик првог разреда је у потпуности савладао предвиђене наставне садржаје уколико наставник процени да су сви дефинисани исходи испуњени уз самостално напредовање и стално ангажовање ученика:
  • Ученик разуме фреквентне и уобичајене усмене исказе, као и кратке, једноставне усмене прилоге везане за познате теме, појаве и догађаје.
  • Обавља основне језичке функције (давање и тражење, тј. размена информација о искуствено блиским ситуацијима и појавама, једноставно исказивање идеја и мишљења).
  • Ученик правилно изговара све гласове и гласовне групе, чак и у тежим и неувежбаним комбинацијама гласова, уз поштовање акценатско-интонацијских правила.
 
 
Ученик коме је потребна мања помоћ наставника за остваривање неких од
дефинисаних исхода на часовима, сматра се да је савладао предвиђене наставне садржаје али да изостаје самостални рад и стални напредак ученика:
 
  • Ученик разуме најфреквентније речи и изразе из свакодневног спорог и разговетног говора.
  • Уме да обави основне комуникативне активности (поздрављање, представљање, добродошлица, опраштање, захваљивање, пружање
информација о себи, распитивање о суштинским информацијама које се тичу саговорника).
  • Ученик познаје изговор фреквентних, понављаних и меморисаних гласова, као и неких најчешћих гласовних група.
 
Ученик коме је потребна већа помоћ наставника за остваривање дефинисаних исхода на часовима сматра се да није у потпуности савладао наставне садржаје и да изостаје његов напредак и језички развој уз недостатак ангажовања:
 
  • Ученик разуме уобичајене речи, изразе, фразе и кратке везане усмене исказе и записе
који се тичу његових непосредних искуствених доживљаја и сфера интересовања.
  • Сналазисе у кратким и увежбаним комуникационим улогама, уз употребу научених и
уобичајених фраза и формула (постављање питања и давање одговара).
  • Ученик препознаје исправан изговор већине гласова и гласовних група,као и једноставне граматичкеелементе и конструкције.
 
Ученик који није остварио ниједан или веома мали број дефинисаних исхода сматра се да није савладао предвиђене наставне садржаје уз изостајање његовог напредовања, језичког развоја и ангажовања.

 
 
 
 

ДРУГИ-ЧЕТВРТИ разред:

 
 
Од другог до четвртог разреда оцењивање је бројчано и врши се:
 
  1. Писаним путем(осим ученика другог разреда код којих је писање необавезна и прилагођена споредна активност)
  2. Усменим путем
  3. Праћењем активности на часуи кроз израду домаћих задатака
Оцена представља објективну и поуздану меру напредовања и развоја ученика, као и ангажовања ученика и његове самосталности у раду.
 
  1. Писане провере постигнућа се оцењују на основу скале која изражава однос између  процента тачних одговора и одговарајуће оцене:
 
  • 86-100% оцена одличан (5)
  • 70%-85% оцена врло добар (4)
  • 50%-69% оцена добар (3)
  • 33%-49% оцена довољан (2)
  • до 32% оцена недовољан (1)
 
Скала може да варира у односу на постигнућа ученика, али не више од 5%.
 
  1. Оцена на усменом одговарањусе формира на основу учениковог одговора или излагања према следећој бројчаној скали:
 
Одличан (5) –ученик је у стању да самостално примењује научене речи и изразе, у потпуности разуме основни смисао  и главне информације у аутентичном разговору два или више (са)говорника. Разуме изражена осећања, жеље и расположења. Течно и с лакоћом описује себе и околину, школски контекст и приватан живот, свакодневне навике, искуства и догађаје. На једноставан начин излаже на задату тему и одговара на питања која се односе на њу. Успешно ради у различитим облицима рада.
Врло добар (4) – ученик је способан да фукционално усвоји појмове, речи и изразе, а уз мању помоћ наставника их повезује и изводи закључке.Разуме основни смисао и главне информације у аутентичном разговору. Саставља краће исказе о себи, својој породици и непосредном окружењу. Уз краће паузе и мању помоћ наставника, описује себе и своје непосредно окружење, свакодневне активности, искуства и догађаје користећи једноставна језичка средства. Сналази се у различитим облицима рада.

 
Добар (3) - ученик углавном разуме појмове, речи и изразе, може самостално да наведе граматичке појмове и појмове из вокабулара и објасни их уз делимичну помоћ наставника. Познаје и користи једноставније граматичке елементе и конструкције. Разуме општи смисао и најважније информације уједноставном језичком контексту. Поставља једноставна питања о темама које одговарају његовим интересовањима. Захтеве обавља делимично и уз помоћ наставника.
 
Довољан (2) – ученик препознаје основне појмове, фреквентне речи и једноставне изразе у јасно контекстуализованом и спором говору. Уз већу помоћ наставника разуме веома кратка, једноставна,разговетно и споро изговорена упутства. У стању је да продукује искључиво просте реченице и изрази најосновније потребе уз минмалну примену у језичком контексту.
 
Недовољан (1) - ученик не показује способност репродукције нити препознавања основних појмова, речи и израза. Ни уз велику помоћ наставника не разуме најједноставније захтеве ни упутства.Не показује жељу за напредовањем нити ангажовањем.
 
  1. Активност ученика прати се континуирано и вреднује се током целе школске године. У активност улази и редовност/благовременост/тачност израде и доношења домаћих задатака, као и редовно доношење материјала потребног за рад на часу. Степен самосталности у раду, степен ангажовања, иницијативе, начин остваривања сарадње у процесу учења са другим ученицима такође се вреднују кроз активност. Оцена из активности може бити од значаја и за општи успех ученика, најчешће у његову корист.

ПРЕДМЕТНА НАСТАВА

 
 
Критеријуми оцењивања сачињени су у складу са исходима, циљевима и задацима прописаних Планом и програмом наставе и учења предмета, Општим стандардима постигнућа за енглески језик и уз поштовање Правилника о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању.
 
 

ПЕТИ - ОСМИ РАЗРЕД

 
 
Оцењивањем ученика од петог до осмог разреда обухваћени су следећи елементи:
  • Разумевање (писаног/слушаног садржаја)
  • Говорне способности
  • Способности писменог изражавања
  • Језичке законитости – граматика
 
 
 
  • Мерила за елемент Разумевања:
 
Одличан 5- ученик разуме саговорника и усмено излаже у нормалном темпу, у потпуности разуме писани и слушани текст, с лакоћом влада материјом и вештинама.
 
Врло добар 4- разуме питања у нормалном говорном темпу, али је потребно понекад нешто поновити, не разуме сваку појединост код писаног и слушаног садржаја.
 
Добар 3 - разуме излагања и питања постављена споријим темпом, понекад је нужно поновити и поједноставити неке делове реченице, потребно га је усмеравати.
 
Довољан 2 - има минимум разумевања и напредује уз помоћ наставника који га води кроз материју, има тешкоћа у разумевању излагања, једва схвата уз објашњења и поједностављења, слабо разуме писану и говорну материју.
 
Недовољан 1 - не разуме усмена излагања, слушан ни писан садржај ни уз помоћ наставника.
 
 
  • Мерила за елемент Говорне способности:
 
Одличан 5 – ученик слободно и без оклевања изражава своје мисли, активан је у разговору, правилним изговором течно изговара реченице и нема већих граматичких грешака.
 
Врло добар 4 - ученик говори правилно, али се изражава са мањим граматичким грешкама које не утичу на разумевање смисла реченице; понекад користи реч или фразу која је неадекватна и погрешно је изговора.
 
Добар 3 - ученик може да комуницира и има скроман речник, смисао изреченог
је понекад нејасан због граматичких грешака и нетачног реда речи, али је разумљив. Ученик има делимичних тешкоћа у читању, изговору и интонацији.

Довољан2-ученик прави велике и честе грешке у разговору и изговору  што отежава  оно што жели да каже; ретко налази праве речи и фразе, тешко се
изражава, а његов оскудан речник користи полако и са пуно оклевања упркос великој помоћи наставника.
 
Недовољан 1 - ученик не уме самостално да се изражава, једва користи најосновнији вокабулар, има потешкоћа у читању, изговору и интонацији.
Није савладао ни најосновније граматичке структуре па је смисао изреченог нејасан и неразумљив.
 
 
  • Мерила за елемент Способности писменог изражавања:
 
 
Одличан 5- ученик може у писаној формида изрази своје мисли самостално и без већих граматичких и правописних проблема; редовно извршава све писане домаће задатке, има добру технику решавања тестова и успешан је у томе.
 
Врло добар 4 - ученик у писаној форми изражава своје мисли самостално уз понеке граматичке и правописне грешке; готово редовно има све писане домаће задатке; има врло добар резултат на тесту и проверама знања.
 
Добар 3 - ученик не може без помоћи да изрази своје мисли писаним путем и прави честе и веће правописне и граматичке грешке; делимично ради домаће задатке; углавном остварује просечан резултат на тесту и проверама знања.
 
Довољан 2 - ученик није способан самостално да се писмено изрази, прави учестале и озбиљне правописне и граматичке грешке; нередовно ради домаће задатке; постиже минималан успех на тествима и проверама знања.
 
Недовољан 1- прави крупне грешке у писаном изражавању и у основним граматичким облицима, не ради домаће задатке готово уопште, не постиже минималнан број бодова на тесту и проверама знања.
 
  • Мерила за елемент Језичких законитости-граматике:
 
Одличан 5 - ученик влада граматичким правилима, потпуно их разуме и правилно примењује у датом језичком контексту.
 
Врло добар 4 - ученик разуме и правилно примењује научена граматичка правила, уз местимичне грешке.
 
Добар 3 - ученик делимично примењује научена граматичка правила уз грешке.
 
Довољан 2- ученик препознаје граматичка правила и повремено их минимално примењује.
 
Недовољан 1-ученик не препознаје граматичка правила нити уме да их примењује.

Оцењивање ученика од петог до осмог разреда је бројчано и врши се:
 
  1. Писаним путем
  2. Усменим путем
  3. Праћењем активности на часу и кроз израду домаћих задатака/пројектних активности
 
 
Оцена представља објективну и поуздану меру напредовања и развоја ученика, као и ангажовања ученика и његове самосталности у раду.
 
 
Ученици 5-8.разреда имају 1 писмени задатак по полугодишту и најмање 1 писану проверу уз претходну најаву садржаја програма наставе и учења који ће се писмено проверавати.Распоред писаних провера дужих од 15 минута уписује се у дневник. Распоред може да се мења на предлог наставника, уз сагласност одељењског већа.
 
  1. Писане провере постигнућа се оцењују на основу скале која изражава однос између процента тачнихо дговора и одговарајуће оцене:
 
  • 86-100% оцена одличан (5)
  • 70%-85% оцена врло добар (4)
  • 50%-69% оцена добар (3)
  • 33%-49% оцена довољан (2)
  • до 32% оцена недовољан (1)
Скала може да варира у односу на постигнућа ученика, али не више од 5%.
 
  1. Оцена добијена усменим путем се формира на основу учениковог одговора или излагања према следећој бројчаној скали:
 
Одличан (5) – Ученик у потпуности разуме планом и програмом предвиђене појмове, речи и изразе и показује изузетно велики степен самосталности приликом њихове примене у усменом изражавању. Успешно користи све граматичке елементе и конструкције и уочава најчешће изузетке од правила. У стању је да самостално искаже усмену поруку, исприча лични доживљај, преприча садржај разговора или наративног текста. Правилно и самостално изражајно чита. Ученик самостално остварује комуникацију и размењује са саговорницима информације у вези са познатим темама, садржајима и комуникативним функцијама. На матерњем и страном језику саопштава информацију добијену од 3. лица у вези са познатим темама у конкретним комуникативним ситуацијама. У потпуности показује способност примене језичких вештина и знања у новим ситуацијама.

Врло добар (4) – Ученик у великој мери разуме планом и програмом предвиђене појмове, речи и изразе и показује велики степен самосталности приликом њихове примене у усменом изражавању. Ученик разуме једноставне фреквентне речи и изразе, а приликом изражавања користи једноставна језичка средства и конструкције у датим комуникативним ситуацијама. У стању је да уз мању помоћ наставника успешно искаже усмену поруку, исприча лични доживљај, преприча садржај разговора или наративног текста. У великој мери правилно и самостално изражајно чита. Ученик у великој мери самостално остварује комуникацију и размењује са саговорницима информације у вези са познатим темама, садржајима и комуникативним функцијама. У великој мери показује способност примене језичких вештина и знања у новим ситуацијама.
 
 
 
Добар (3) – Ученик углавном разуме планом и програмом предвиђене појмове, речи и изразе уз делимичан степен самосталности приликом њихове примене у усменом изражавању. Ученик разуме углавном једноставније, фреквентније речи изразе, а приликом изражавања користи једноставније језичка средства и конструкције у датим комуникативним ситуацијама.Углавном правилно чита. Делимично је у стању да искаже једноставнију усмену поруку, исприча лични доживљај, преприча садржај разговора или наративног текста. Ученик у довољној мери остварује комуникацију и размењује са саговорницима кратке информације у вези са познатим темама, садржајима и комуникативним функцијама. Показује делимичну способност примене језичких вештина и знања у новим ситуацијама и логичког повезивања појмова.
 
Довољан (2) –Ученик препознаје и разуме планом и програмом предвиђене основне, најфреквентније појмове, речи и изразе уз мали степен самосталности приликом њихове примене у усменом изражавању. Ученик разуме углавном најједноставније речи, кратке и једноставне поруке и упутства и користи најједноставнија језичка средства и конструкције у датим комуникативним ситуацијама. Чита делимично правилно и уз помоћ наставника. Ученик је у стању да искључиво уз помоћ наставника искаже једноставну усмену поруку, исприча лични доживљај, садржај разговора или наративног текста и то на нивоу репродукције. Ученик у малој мери остварује комуникацију и размењује са саговорницима кратке информације у вези са познатим темама, садржајима и комуникативним функцијама.Језичке вештине и знања су на нивоу репродукције, уз повремену минималну примену.
 
Недовољан (1) – Ученик не препознаје нити разуме планом и програмом предвиђене основне појмове, речи и изразе, не уме да их репродукује нити примени у усменом изражавању. Ученик није самосталан у раду и није у стању ни уз помоћ наставника да искаже једноставнију усмену поруку, исприча лични доживљај, садржај разговора или наративног текста. Ученик у недовољној мери остварује комуникацију и размењује са саговорницима кратке информације у вези са познатим темама, садржајима и комуникативним функцијама. Језичке вештине и знања нису ни на нивоу препознавања, без способности репродукције и минималне примене.

  1. Активност ученика прати се континуирано и вреднује током целе школске године. У активност улази и редовност/благовременост/тачност израде и доношења домаћих задатака, као и редовно доношење материјала потребног за рад на часу. Степен самосталности у раду, степен ангажовања, иницијативе, начин остваривања сарадње у процесу учења са другим ученицима такође се вреднују кроз активност.
Оцена из активности може бити од значаја и за општи успех ученика из предмета, најчешће у његову корист.
Уколико ученик не показује интересовање за учешће у активностима нити ангажовање, као ни жељу за напредовањем, оцењује се оценом недовољан (1).
 
 
Оцењивање/вредновање пројектних активности углавном има мотивациону улогу и вреднује се у складу са показаним степеном самосталности, активности и ангажовања као и сарадње са осталим члановима групе, извођења закључака на основу прикупљених података и презентовања продукта пројекта.
 
 
 
 

Оцењивањеученика по ИОП-у

 
 
Ученик коме је потребна додатна подршка у образовању оцењује се у односу на остваривање циљева и стандарда постигнућа у току савладавања индивидуалног образовног плана или у односу на прилагођене стандарде постигнућа при чему се вреднује и однос ученика према раду и постављеним задацима/захтевима предмета у складу са његовим способностима.
 
Оцењивање ученика по ИОП-у 1 се врши на основу ангажовања и степена остварености постојећих стандарда и очекиваних исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Оцењивање ученика по ИОП-у 2 се врши на основу ангажовања и степена остварености прилагођених циљева и исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
 
Вредновање је усмерено на подстицање ученика на активно учествовање у настави и ваннаставним активностима, развијању његовог самопоуздања и осећаја напредовања. При евалуацији ученика који раде по ИОП-у, примењује се  индивидуални  приступ у сарадњи са педагошко-психолошком службом школе.