Немачки језик
КРИТЕРИЈУМ ОЦЕЊИВАЊА ЗА НЕМАЧКИ ЈЕЗИК
ОШ „ Момчило Тапавица „ Надаљ
Наставник: Хелена Дудварски
Немачки језик - од 5. до 8. разреда (други страни језик)
Критеријуми оцењивања сачињени су у складу са исходима, циљевима и задацима прописаних Планом и програмом наставе и учења предмета, Општим стандардима постигнућа за немачки језик – други страни језик и уз поштовање Правилника о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању.
Ученици се оцењују на више начина:
1. Писмена провера знања
2. Усмена провера знања
3. Активност на часу
4. Читање текста (5. и 6. разред)
5. Презентације (7. и 8. разред)
6. Домаћи задаци
1.Писмена провера знања
Ученици од 5. до 8. разреда имају један писмени задатак по полугодишту, уз изузетак ученика 5. разреда, који из немачког језика имају само један писмени задатак у другом полугодишту. Ученици имају и најмање још једну писану проверу по полугодишту уз претходну најаву садржаја програма наставе и учења који ће се писмено проверавати. Распоред писаних провера дужих од 15 минута уписује се у дневник и објављује се за свако одељење на званичној интернет страни школе. Распоред може да се мења на предлог наставника, уз сагласност одељењског већа. Писане провере постигнућа у трајању до 15 минута могу се обављати без претходне најаве и евидентирају се у педагошкој документацији наставника. Оцењивање се врши на основу скале која изражава однос између процента тачних одговора и одговарајуће оцене. Оцене су јавне ,а ученик има увид у свој рад. Оцена се уписује у ес-дневник
Скала оцењивања писмених провера :
0 – 29% - недовољан (1)
30 – 49% - довољан (2)
50 – 69% - добар (3)
70 – 85% - врло добар (4)
86 – 100% - одличан (5)
Могућа су одступања од 5 % у зависности од самог разреда и успешности у савладавању градива.
Критеријуми за елемент способности писменог изражавања:
Одличан - ученик може писмено да изрази своје мисли самостално и без већих граматичких и правописних грешака; редовно извршава све писане задатке у свесци, има добру технику решавања тестова и успешан је; саставља краће текстове о себи, својој породици и непосредном окружењу; описује искуства, активности и догађаје из прошлости користећи једноставније језичке структуре и увежбану лексику.
Врлодобар - ученик писмено изражава своје мисли самостално уз понеке граматичке и правописне грешке; готово редовно има све писане радове; има врло добар резултат на решавању теста; писаним путем доставља, тражи или преноси детаљније информације, обавештења или податке о себи и другима.
Добар - ученик не може без помоћи да изрази своје мисли писменим путем и прави веће правописне и граматичке грешке; нередовно извршава домаће и школске писане задатке; има скроман и просечан резултат на решавању теста; писаним путем доставља информације о себи и другима.
Довољан - ученик није способан самостално да се писмено изрази, прави честе и озбиљне правописне и граматичке грешке; постиже минималан успех на тесту преко 30%; пише кратке и јасне поруке у којима се захваљује или нешто честита.
Недовољан - прави крупне грешке у писменом изражавању и у основним граматичким облицима, не извршава писане задатке готово уопште, не зна слова (меша слова и азбуку), нема довољан број бодова
2. Усмена провера знања
Оцена се усменим путем добија одговарањем на питања, самосталним излагањем или извођењем дијалога у задатом контексту.
Одличан (5) - Ученик у потпуности разуме планом и програмом предвиђене речи и изразе и показује изузетно висок степен самосталности приликом њихове примене у усменом изражавању. Успешно користи све граматичке елементе и конструкције предвиђене планом и програмом и уочава најчешће изузетке од правила. У стању је да самостално искаже усмену поруку, исприча лични доживљај, преприча садржај разговора или наративног текста. Правилно, самостално и изражајно чита. Ученик самостално остварује комуникацију и размењује са саговорницима информације у вези са познатим темама, садржајима и комуникативним функцијама. У потпуности показује способност примене језичких вештина и знања у новим ситуацијама.
Врло добар (4) - Ученик у великој мери разуме планом и програмом предвиђене речи и изразе и показује велики степен самосталности приликом њихове примене у усменом изражавању. Познаје и у великој мери користи предвиђене граматичке елементе и конструкције. Приликом изражавања користи једноставна језичка средства и конструкције у датим комуникативним ситуацијама. У стању је да уз мању помоћ наставника успешно искаже усмену поруку, исприча лични доживљај, преприча садржај разговора или наративног текста. У великој мери правилно и самостално изражајно чита. Ученик углавном самостално остварује комуникацију и размењује са саговорницима информације у вези са познатим темама, садржајима и комуникативним функцијама. Показује приличну способност примене језичких вештина и знања у новим ситуацијама.
Добар (3) - Ученик углавном разуме планом и програмом предвиђене речи и изразе уз делимичан степен самосталности приликом њихове примене у усменом изражавању. Познаје и користи једноставније граматичке елементе и конструкције. Приликом изражавања користи једноставнија језичка средства и конструкције у датим комуникативним ситуацијама. Углавном правилно чита. Делимично је у стању да искаже једноставнију усмену поруку, исприча лични доживљај, преприча садржај разговора или наративног текста. Ученик у довољној мери остварује комуникацију и размењује са саговорницима кратке информације у вези са познатим темама, садржајима и комуникативним функцијама. Показује делимичну способност примене језичких вештина и знања у новим ситуацијама.
Довољан (2) - Ученик препознаје и разуме планом и програмом предвиђене основне речи и изразе уз мали степен самосталности приликом њихове примене у усменом изражавању. Познаје и користи најједноставније граматичке елементе и конструкције. Ученик разуме углавном кратке и једноставне поруке и упутства и користи најједноставнија језичка средства и конструкције у датим комуникативним ситуацијама. Чита делимично правилно и уз помоћ наставника. Ученик је у стању да искључиво уз помоћ наставника искаже једноставну усмену поруку, исприча лични доживљај, садржај разговора или наративног текста и то на нивоу репродукције. Ученик у малој мери остварује комуникацију и размењује са саговорницима кратке информације у вези са познатим темама, садржајима и комуникативним функцијама. Језичке вештине и знања су на нивоу репродукције, уз повремену минималну примену.
Недовољан (1) - Ученик не препознаје нити разуме планом и програмом предвиђене основне речи и изразе, не уме да их репродукује нити примени у усменом изражавању. Ученик није самосталан у раду и није у стању ни уз помоћ наставника да искаже једноставнију усмену поруку, исприча лични доживљај, садржај разговора или наративног текста. Ученик у недовољној мери остварује комуникацију и размењује са саговорницима кратке информације у вези са познатим темама, садржајима и комуникативним функцијама. Језичке вештине и знања нису ни на нивоу препознавања, без способности репродукције и минималне примене.
3. Активност на часу
Ангажовање ученика се континуирано прати и вреднује током целе школске године. Евиденција о напредовању, ангажовању, постигнућима и активностима ученика се редовно води у педагошкој документацији наставника и у е-дневнику, путем бројчаних и формативних оцена (смајлији са писаним образложењем). У оцену активности улази и редовност/благовременост/тачност израде и доношења домаћих задатака, као и редовно доношење материјала потребног за рад на часу, степен самосталности у раду, степен ангажовања, иницијативе, успешности у давању усмених и кратких писмених одговора, као и начин остваривања сарадње у процесу учења са другим ученицима. Пројектне активности вреднују се у складу са показаним степеном самосталности, активности и ангажовања као и сарадње са осталим члановима групе, извођења закључака на основу прикупљених података и презентовања продукта пројекта.
Оцена одличан (5)
Ученик је изузетно самосталан, показује висок степен ангажовања и активности. Често поставља питања. Самостално изводи закључке на основу добијених информација. Ученик колегијално и културно комуницира на часу уз поштовање осталих ученика.
Оцена брло добар (4)
Ученик показује самосталност , висок степен активности и ангажовања. Поставља питања. Делимично самостално, делимично уз помоћ осталих ученика и наставника изводи закључке на основу добијених података. Ученик колегијално и културно комуницира на часу уз поштовање осталих ученика.
Оцена добар (3)
Ученик показује довољан степен активности и ангажовања на часу. Понекад поставља питања. Делимично самостално, делимично уз помоћ осталих ученика и наставника изводи закључке на основу добијених података. Ученик колегијално и културно комуницира на часу уз поштовање осталих ученика.
Оцена довољан (2)
Ученик показује мали степен активности и ангажовања на часу и то уз помоћ наставника или осталих ученика. Ученик колегијално и културно комуницира на часу уз поштовање осталих ученика.
Оцена недовољан (1)
Ученик није заитересован за рад на часу. Не учествује у активностима, не ангажује се. Често одбија да одговара на питања. Не сарађује ( не жели да чита, пише у свеску, ради задатке и сл.)
4. Читање текста (5. и 6. разред)
У току 5. и 6. разреда оцењује се читање текста. Текст је познат ученицима и обрађен је на часовима. Ученици су унапред обавештени када ће читати текст за оцену и имају довољно времена да увежбају читање.
Оцена одличан (5)
Ученик самостално правилно чита познати текст ,течно и изражајно са разумевањем.
Оцена врло добар (4)
Ученик самостално правилно чита познати текст са мањим грешкама и разумевањем већег дела текста.
Оцена добар (3)
Ученик чита познати текст уз повремену помоћ наставника и разуме суштину прочитаног.
Оцена довољан (2)
Ученик чита делимично правилно краћи део познатог текста уз наставникову помоћ. Раумевање прочитаног је веома оскудно.
Оцена неддовољан (1)
Ученик не уме самостално да прочита једноставан познати текст. Ученик не уме без наставника да разуме основне информације из текста. Учениик не испуњава критеријуме за оцену довољан (2)
5. Презентације (7. и 8. разред)
Ученици након обрађене лекције (из уџбеника/резентовањем презентације / видео прилог) самостално израђују презентацију (плакат, пано, power point у договору са наставником), на дату тему која је претходно обрађена. У зависности од ангажовања ученика, труда, посвећености задатку, начину на који представља своју презентацију својим другарима, препремњености, разумљивости излагања, изражајности изговора зависиће и оцена ученика
.
Оцена одличан (5)
Ученик показује самосталност у раду изузетно висок степен активности и ангажованости у прикупљању инфорнација и података. Самостално представња своју презентацију, изводин закључке. Веома раумљиво, течно, изражајно и са разумевањем излаже своју презентацију.
Оцена врло добар (4)
Ученик у великој мери показује самосталност, висок степен активности и ангажовања. Углавном самостално изводи закључке на основу прикупљених података. Разумљиво излаже презентацију.
Оцена добар (3)
Ученик у довољној мери показује самосталност у раду и довољан степен активности и ангажовања. Делимино самостално, делимично уз помоћ наставника или осталих чланова групе изводи закључке на основу прикупљених података. Уз помоћ наставника излаже презентацију. Потребна му је повремена помоћ при излагању на неамчком језику. Излагање коришћењем једноставних реченица. Делимично самостално одговара на питања.
Оцена довољан (2)
Ученик у веома малој мери показује самосталност у раду, недовоњно посвећеност задатку. Способност представљања презентације је веома мала. Потребна је подршка наставника при читању и представљању презентације.
Оцена неддовољан (1)
Ученик није заинтересован за рад и није самостално припремио презентацију.
6. Вредновање домаћих задатака
Вреднује се укупан број урађених домаћих задатака у односу на укупан број задатих домаћих задатака. Израда домаћих задатака се евидентира у ес дневнику- формативно ( кроз смајлиће, тужиће). Израда домаћих задатака доприноси општем позитивном или негативном утиску о ангажовању ученика и његовом односу према раду и школским обавезама и као такав зааједно са активношћу ученика може бити оцењен.
Закључна оцена
Закључна оцена утврђује се на крају првод и другог полугодишта на основу свих појединачних оцена које су унете у дневник од почетка школске године. Закључна оцена на полугодишту не узима се у обзир приликом утврђивања аритметичке средине.
Закључна оцена |
Аритметичка средина свих оцена |
1 |
1-1,49 |
2 |
1.50-2,49 |
3 |
2.50-3,49 |
4 |
3,50-4,49 |
5 |
4.50-5,00 |
Оцењивање ученика по ИОП-у
Ученик коме је потребна додатна подршка у образовању оцењује се у односу на остваривање циљева и стандарда постигнућа у току савладавања индивидуалног образовног плана или у односу на прилагођене стандарде постигнућа при чему се вреднује и однос ученика према раду и постављеним задацима/захтевима предмета у складу са његовим способностима. Оцењивање ученика по ИОП-у 1 се врши на основу ангажовања и степена остварености постојећих стандарда и очекиваних исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања. Оцењивање ученика по ИОП-у 2 се врши на основу ангажовања и степена остварености прилагођених циљева и исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања. Вредновање је усмерено на подстицање ученика на активно учествовање у настави и ваннаставним активностима, развијању његовог самопоуздања и осећаја напредовања. При евалуацији ученика који раде по ИОП-у, примењује се индивидуални приступ у сарадњи са педагошко-психолошком службом школе.