Историја
КРИТЕРИЈУМ ОЦЕЊИВАЊА ЗА ИСТОРИЈУ
ОШ „ Момчило Тапавица „ Надаљ
Наставник: Мирјана Шегуљев
Постигнућа ученика од 5. до 8. разреда у оквиру предмета историје оцењују се
формативно и сумативно.
Формативно оцењивање
Формативно оцењивање подразумева праћење напредовања, активности односно ангажовања ученика/це на сваком часу(редовно доношење прибора за рад, израда домаћих задатака ,усмени одговори који се односе на садржаје са истог или претходног часа, израда задатака на самом часу, дисциплина, поштовање правила понашања). Води се у педагошкој свесци наставника,и у Ес дневнику у делу за
активност.
Из овога проистиче и оцена за активност на часу.
Сумативно оцењивање.
У сумативно оцењивање спадају: иницијални тестови, усмено одговарање,писмена провера, активност на часу, одговарање на питања уз помоћ уџбеника.
-Оцена са иницијалних тестова не улази у просек и служи за даље праћење напредовања ученика и планирање рада.
-Ученик/ца може бити оцењен/а током сваког дела часа (уводног, главног и завршног) и на свим типовима часа (обрада, утврђивање и систематизација). Оцена је јавна са образложењем и препоруком за даљи рад. Оцена се бележи у педагошку свеску и уноси у дневник.
У току полугодишта ученици од 5. до 8. разреда
ученици се оцењују на основу:
1.усмене провере знања (током полугодишта најмање једна оцена треба да буде на основу усмене провере )
Одличан(5)
|
- ученик/ца је у целини усвојио основна и проширена знања, умења и вештине,
- самостално закључује на основу датих података, самостално изводи закључке коjи се засниваjу на подацима;
-поседује богат речник и лако се изражава
-показује велику самосталност и висок степен активности и ангажовања на часовима
-у потпуности показуjе способност примене знања у новим ситуациjама; познаје узроке и последице, уочава битно,лако лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe
|
Врло добар(4)
|
- ученик/ца је у целини усвојио основна знања и део проширених знања,
- лако разуме, закључује и репродукује чињенице,
- самостално закључује на основу датих података, самостално изводи закључке коjи се засниваjу на подацима
-лако се писмено и усмено изражава,
- испољава активност на већини часова,
- у великој мери показује способност примене знања,лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe;
|
Добар(3)
|
- ученик/ца је у целини усвојио/ла основна знања, умења и вештине,
- схвата значење основних историјских појмова,
-уме да репродукује научено
-уочава битно, али приликом закључивања потребна је помоћ наставника.
- има тешкоће у течном усменом изражавању,
-показуjе делимични степен активности и ангажовања |
Довољан(2)
|
- ученик је усвојио,мада не у потпуности, основна знања,
- испољава несналажење у самосталном раду, репродукује научено уз помоћ наставника, искључиво уз подршку наставника изводи закључке коjи се засниваjу на подацима
-има тешкоћа у писменом и усменом изражавању, несигуран/на је у и нејасан/на у
излагању
- показује мањи степен активности и ангажовања
|
Недовољан (1)
|
- ученик/ца није усвојио основна знања, умења и вештине, не показује заинтересованост за процес учења нити напредак,
-не показује разумевање садржаја ни уз помоћ наставника, знања која је остварио нису ни на нивоу препознавања и не показује способност репродукције
-има тешкоћа у писменом и усменом изражавању,
- не показује интересовање за учешће у активностима нити ангажовање.
|
2.писмене провере знања (обавља се путем контролних задатака и тестова, као и писменим одговарањем на питања уз помоћ уџбеника. Писмене провере знања у трајању од 45 минута се планирају и најављују
Скала која изражава однос између процента тачних одговора и одговарајуће оцене је следећа:
Одличан (5) |
86-100%; |
Врло добар (4) |
71-85 %; |
Добар (3) |
55-70%; |
Довољан (2) |
35-54% |
Недовољан (1) |
0-34 % |
3 активности (редовно доношења прибора за рад, израду домаћих задатака ,усмени одговори који се односе на садржаје са истог или претходног часа, израду задатака на самом часу, дисциплина, поштовање правила понашања,учествовање у такмичењима). Активности сеуноси у виду формативне оцене у педагошку документацију наставника и у Ес дневник а на крају квартала, у виду сумативне оцене за наведене активности, и у дневник.
Критеријум за оцењивање активности
|
одличан (5) |
-Ученик/ца омета наставу, не поштује правила понашања, не пише, нема
прибор, не ради домаће задатке и уопште није активан/на на часу;
|
Врло добар(4)
|
-Ученик/ца повремено прати наставу, повремено доноси прибор и домаћи и ретко кад је активан на часу, али пише оно што се од њега/ње очекује; |
Добар(3)
|
-Ученик/ца прати наставу, труди се да поштује правила понашања, скоро увек доноси прибор и домаћи, активан је на часу али не у континуитету; записује тезе у своју свеску. |
Довољан(2)
|
-Ученик/ца поштује правила понашања, труди се да редовно извршава своје обавезе,доноси прибор и домаћи, има у својој свесци све записе са табле активан/на је на часу |
Недовољан (1)
|
-Ученик/ца увек поштује правила понашања,редовно извршава своје обавезе,
доноси прибор и домаће задатке, има у својој свесци све записе са табле Изузетно је активан/на и мотивисан за рад, показује заинтересованост и жељу за напредовањем и стицањем знања. |
4.израде и излагања реферата или презентације