Техника и технологија
КРИТЕРИЈУМ ОЦЕЊИВАЊА ЗА ТЕХНИКУ И ТЕХНОЛОГИЈУ
ОШ „ Момчило Тапавица „ Надаљ
Наставник: Николина Ивановић
Елементи:
-
усвојеност образовних садржаја; - примена знања;
-
активност ученика.
Ученик у току школске године може добити оцене на основу:
-
активности на часу,
-
израде техничких цртежа,
-
израде практичних радова,
-
израде презентација, паноа, реферата,
-
усменог испитивања,
-
активности везане за припреме и учешће на такмичењима и школским манифестацијама,
-
повезивање теоријских знања са практичним радом и свакодневним животом.
Активност, ангажованост и постигнути ниво знања ученика вреднује се на сваком часу.
Такође, различити практични радови, вреднују се на основу :
-
сложености рада,
-
самосталности израде рада од стране ученика,
-
примене мера заштите на раду,
-
правилног коришћења различитих алата и прибора,
-
прецизности преношења мера са цртежа на материјал,
-
прецизност израде делова и завршне обраде,
-
фунционалности и/или естетске вредности рада,
-
мотивисаности ученика током израде рада.
Оцену одличан (5) , добија ученик који :
-
Може својим речима , без тешкоћа , да објасни битне стручне информације , тумечења наставника и техничко – технолошка својства материјала , алата , прибора , уређаја, апарата и машина , обухваћених наставним програмом .
-
Уме да користи и сам израђује скице , техничке цртеже и шеме
-
Уме да правилно користи одговарајући алат и прибор за обликовања материјала , предвиђеног за радне вежбе
-
Уноси елементе креативности у облик и конструкцију предмета ( модела) , који израђује у току радних вежби
-
Радне вежбе обавља успешно у затадатом времену
Оцену врло добар (4) , добија ученик који :
-
Са разумевањем може да понови битне кључне информације , тумачења наставника , и да наведе најзначајнија техничко –технолошка својства материјала
, уређаја , апарата и машина , предвиђених наставним програмом - Уме да користи у раду скице , техничке цртеже , шеме
-
Да сам израђује једноставније радне вежбе у предвиђеном времену
Оцену добар (3) , добија ученик који :
-
Са мањим тешкоћама савлађује предвиђена знања и основна својства материјала
, важнијих уређаја, апарата и машина
-
Са различитим успехом обавља поједине радне вежбе самостално или уз помоћ
-
Повремено тражи помоћ наставника или бољих ученика
Оцену врло довољан (2) , добија ученик који :
-
Зна битна техничко – технолошка својства материјала , уређаја и апарата
-
Радне вежбе обавља споро , а по некад није у стању да их успешно обави
-
Није сасвим самосталан у раду
-
Не уме да користи успешно тенхичке цртеже , шеме , алат , прибор
Оцену недовољан (1) , добија ученик који :
-
Избегава да стиче одговарајућа знања и умења
-
Немарно обавља радне вежбе и равнодушно се односи према учењу и раду
-
Не извршава радне задатке
-
Некоректно се понаша ради добијања позитивне оцене