Техника и технологија

КРИТЕРИЈУМ ОЦЕЊИВАЊА ЗА ТЕХНИКУ И ТЕХНОЛОГИЈУ

ОШ „ Момчило Тапавица „ Надаљ
Наставник: Николина Ивановић
 
Елементи:
 
  • усвојеност образовних садржаја; - примена знања;
  • активност ученика.
 
Ученик у току школске године може добити оцене на основу:
 
  • активности на часу,
  • израде техничких цртежа,
  • израде практичних радова,
  • израде презентација, паноа, реферата,
  • усменог испитивања,
  • активности везане за припреме и учешће на такмичењима и школским манифестацијама,
  • повезивање теоријских знања са практичним радом и свакодневним животом.
 
Активност, ангажованост и постигнути ниво знања ученика вреднује се на сваком часу.
 
Такође, различити практични радови, вреднују се на основу :
 
  • сложености рада,
  • самосталности израде рада од стране ученика,
  • примене мера заштите на раду,
  • правилног коришћења различитих алата и прибора,
  • прецизности преношења мера са цртежа на материјал,
  • прецизност израде делова и завршне обраде,
  • фунционалности и/или естетске вредности рада,
  • мотивисаности ученика током израде рада.
 
 Оцену одличан (5) , добија ученик који :
  • Може својим речима , без тешкоћа , да објасни битне стручне информације , тумечења наставника и техничко – технолошка својства материјала , алата , прибора , уређаја, апарата и машина , обухваћених наставним програмом . 
  • Уме да користи и сам израђује скице , техничке цртеже и шеме 
  • Уме да правилно користи одговарајући алат и прибор за обликовања материјала , предвиђеног за радне вежбе 
  • Уноси елементе креативности у облик и конструкцију предмета ( модела) , који израђује у току радних вежби
  • Радне вежбе обавља успешно у затадатом времену 
 
Оцену врло добар (4) , добија ученик који :
  • Са разумевањем може да понови битне кључне информације , тумачења наставника , и да наведе најзначајнија техничко –технолошка својства материјала
, уређаја , апарата и машина , предвиђених наставним програмом  - Уме да користи у раду скице , техничке цртеже , шеме 
  • Да сам израђује једноставније радне вежбе у предвиђеном времену 
 
Оцену добар (3) , добија ученик који : 
  • Са мањим тешкоћама савлађује предвиђена знања и основна својства материјала
, важнијих уређаја, апарата и машина 
  • Са различитим успехом обавља поједине радне вежбе самостално или уз помоћ
  • Повремено тражи помоћ наставника или бољих ученика 
 
 
Оцену врло довољан (2) , добија ученик који : 
  • Зна битна техничко – технолошка својства материјала , уређаја и апарата
  • Радне вежбе обавља споро , а по некад није у стању да их успешно обави 
  • Није сасвим самосталан у раду 
  • Не уме да користи успешно тенхичке цртеже , шеме , алат , прибор
 
 
 Оцену недовољан (1) , добија ученик који : 
  • Избегава да стиче одговарајућа знања и умења 
  • Немарно обавља радне вежбе и равнодушно се односи према учењу и раду 
  • Не извршава радне задатке 
  • Некоректно се понаша ради добијања позитивне оцене