Елементи формативног оцењивања (бележити у педагошкој евиденцији и у Ес дневник):
-
усмене провере;
-
писмене провере до петнаест минута;
-
домаћи задаци и индивидуални задаци;
-
контролне и писмене вежбе;
-
ангажовање на часу и однос према раду;
-
успешност у групном раду.
Усмене провере
Учеников успех на усменим проверама знања вреднује се на следећи начин, а у складу са Правилником о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању:
Одличан (5)
Ученик на постављено питање одговара самостално и показује висок ниво познавања градива, одговара на потпитања наставника без помоћи наставника и самостално повезује знања уводећи и појмове и појаве које се тичу других предмета, или на начин који показује висок степен развијености међупредметних компетенција. Успешно решава задатке на свим нивоима постигнућа (почев од препознавања градива до примене наученог на новим примерима). Успешно актуализује своја знања и повезује их са стварним примерима из живота.
Врлодобар (4)
Ученик самостално одговара на питања, уз минималну помоћ и погрешке, добро познаје појмове који се тичу градива, не лута по теми постављаног питања, самостално одговара на потпитања која даје наставник, или уз малу помоћ наставника. Успешно решава задатке на свим нивоима постигнућа, уз малу помоћ наставника.
Добар (3)
Ученик познаје градиво, уме да препозна појмове који се тичу градива и да их репродукује, уз помоћ наставника уме да одговори на потпитања, али често греши. Не открива узрочно-последичне везе и не може самостално закључивати о њима. Одговара на питања основног нивоа и задатке које је наставник већ давао на часу. Показује занимање и труди се, упркос свему.
Довољан (2)
Ученик може набројати, именовати или уз помоћ наставника дефинисати само основне појмове, стално га треба подсећати и усмеравати у одговорима наводити на тачна решења и уз помоћ наставника је у стању да реши задатке основног нивоа. Отежано повезује дате чињенице и често греши у примени знања.
Недовољан (1)
Ученик није савладао основне појмове које садржи тема коју одговара, не показује интересовање да уз помоћ наставника пронађе одговоре, одговара са „не знам“ и „дајте ми један“, не жели усмено да одговара кад на њега дође ред или када га наставник позове да одговара.
Писмене провере до 15 минута
Писмена провера у трајању до 15 минута се
не најављује и служи за процену напретка ученика. Резултат се бележи у педагошку документацију и саопштава ученику. Наставник на основу неколико резултата петнаестоминутних вежби може извести бројчану оцену.
Домаћи задаци и посебни (индивидуални) задаци:
Наставник води евиденцију о домаћим задацима и индивидуалним задацима које је дао ученику. Три ненаписана домаћа задатка вреднују се оценом недовољан (1). Уколико ученик није понео домаћи задатак на час (није донео свеску, радну свеску, презентацију, плакат, пано...) сматра се да га није урадио. Уколико наставник утврди да је домаћи задатак писао неко други или је преписан са интернета, сматра се да га ученик није урадио. Уколико ученик на следећем часу покаже уредно написан домаћи задатак, наставник то бележи у своју педагошку свеску, али се не брише минус или други знак да је задатак неизвршен уколико ученик није заиста поправио свој однос према изради домаћих задатака.
Контролне и писмене вежбе Структура задатака:
30% су задаци основног нивоа, 45% су задаци средњег и 25% напредног нивоа.
Скала бодовања - Критеријум оцењивања:
0% - 30% = недовољан (1)
31% - 50% = довољан (2)
51% - 69% = добар (3)
70% - 84% = врлодобар (4)
85% - 100% = одличан (5)
Напомена: Наставник може да одступи од скале бодовања ако је то у циљу објективне процене степена савладаности градива на нивоу одељења.
Ангажовање на часу и однос према раду
Ограничено се труди
-
Приводи крају само неколико задатака;
-
Потребно је дете стално подсећати на започети задатак, ретко мотивисано;
-
Заборавља задатке, не довршава их, нетачно ради или са закашњењем.
Недоследно се труди
-
Мотивисано је да заврши већину задатака иако неки нису потпуно урађени;
-
С времена на време треба га подсетити да заврши задатак;
-
Понекад слуша са пажњом, учествује у дискусијама и активностима, сарађује у групном раду.
Довољно се труди
-
Обично је мотивисано и ради задатке;
-
Завршава задатке на време;
-
Обично слуша са пажњом, учествује у дискусијама и активностима одељења, сарађује у групном раду.
Изражено се труди
-
Лично мотивисано;
-
Са вољом завршава задатке;
-
Често тражи изазове у учењу;
-
Скоро увек слуша са пажњом, учествује у дискусијама и активностима одељења, сарађује у групном раду.
Изузетно се труди
-
Самоуверено и самостално дете;
-
Тражи изазове у учењу;
-
Задатке завршава са ентузијазмом;
-
Слуша са пажњом;
-
Здушно учествује у дискусијама/активностима;
-
Доприноси корисним разменама током групног рада;
-
Преузима одговорност за сопствени развој.
Рад у групи
Оцена за рад у групи иста је за све ученике, чланове групе, осим уколико настаник није донео посебан начин вредновања групног рада, и бележи се у педагошкој свесци и у Ес дневник. Знање стечено групним радом проверава се индивидуално и важи за целу тему, а не само за посебне, радне задатке групе, и може се уписати у дневник рада.
Оцена за рад у групи иста је за све ученике у групи, осим уколико наставник није донео посебан поступак вредновања груног рада, и пише се у педагошкој свесци.
Висок ниво – одговара оценама 4 или 5
-
Ученик сарађује са свим члановима групе, уважава њихове потребе, пажљиво слуша друге, поштује договоре групе, не касни, своје обавезе извршава на време и тачно.
-
Ученик поседује знања, показује спремност да прикупља нове информације, активно подстиче размену идеја и знања са члановима групе и уважава њихове идеје, често поставља питања која се односе на тему.
-
Ученик је у потпуности посвећен решавању задатка групе. Даје предлоге како решавати задатак.
Средњи ниво – одговара оценама 3 или 4
-
Ученик сарађује са члановима групе уз мање тешкоће, повремено има проблема у комуникацији али их самостално решава, своје обавезе извршава уз подсећање и опомињање.
-
Ученик поседује извесна знања и повремено суделује у размени идеја, повремено поставља питања која се односе на тему.
-
Ученик уз помоћ наставника и/или осталих чланова групе учествује у решавању задатка. Ретко има предлоге како решавати задатак али кад га добије ради по њему. Повремено има активности које не доприносе решавању задатка.
Низак ниво – одговара оценама 2 или 3
-
Ученик повремено има сукобе у којима напада особе а не проблем, своје обавезе извршава ретко и делимично.
-
Ученик поседује мало знања и показује малу спремност да прикупља нове информације, ретко суделује у размени идеја, ретко поставља питања која се односе на тему.
-
Ученик минимално доприноси решавању задатака. Нема предлоге како решавати задатке и када добије предлоге слабо их реализује.
Незадовољавајући ниво – одговара оцени 1
-
Ученик омета рад групе, доприноси неконструктивним сукобима и не извршава своје обавезе.
-
Ученик ништа не зна о теми и нема интересовање да сазна. Не учествује у размени идеја. Никад не поставља питања која се односе на тему.
-
Ученик омета решавање задатка.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 1, оцењује се на основу ангажовања и степена остварености исхода, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања.
Уколико ученик стиче образовање и васпитање по ИОП-у 2, оцењује се на основу ангажовања и степена оставрености прилагођених циљева и исхода, који су дефинисани у персонализованом плану наставе и учења, уз прилагођавање начина и поступка оцењивања
СРПСКИ ЈЕЗИК |
Тема: ЈЕЗИК |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Ученик разликује глас и слог;
-
Уз помоћ препознаје основне граматичкекатегорије: именице, придеве, глаголе и бројеве;
-
Уз помоћ разликује реченице по обилику и значењу;
-
Раставља речи на крају реда користећи цртицу уз помоћ;
-
Уз помоћ пише велико слово, речцу ли и не и скраћенице.
-
Изговара и пише гласове ч, ћ, ђ, џ у речима уз веће грешке
|
Ученик разликује глас и слово, самогласнике и сугласнике;
-
Препознаје основне граматичке категорије: именице, придеве, глаголе и бројеве;
-
Разликује реченице по облику и значењу у једноставним примерима;
-
Раставља речи на крају реда користећи цртицу, али често греши;
-
Уз повремене грешке пише велико слово, речцу ли и не и скраћенице.
-
Изговара и пише гласове ч, ћ, ђ,џ у речима уз грешк
|
-
Ученик разликује глас, слово, самогласнике и сугласнике и углавном зна да подели речи на слогове;
-
Углавном одређује основне граматичке категорије: именице, придеве, глаголе и бројеве;
-
Разликује реченице по облику и значењу и даје једноставне примере;
-
Раставља речи на крају реда користећи цртицу уз понеку грешку;
-
Углавном правилно употребљава велико слово, речцу ли и не и скраћенице;
-
Изговара и пише гласове ч, ћ, ђ, џ у речима уз понеку грешку
|
-
Ученик разликује глас, слово,
самогласнике и сугласнике и самостално дели речи на слогове;
-
Самостално одређује основне граматичке категорије: именице, придеве,
глаоле и бројеве;
-
Разликује реченице по облику и значењу и даје сопствене примере;
-
Примењује правило растављања речи на крају реда користећи цртицу и даје примере;
-
Правилно употребљава велико слово, речце ли и не и скраћенице, самостално наводи примере.
-
Примењује научено о писању гласова ч, ћ, ђ и џу речима и реченицама.
|
Тема: КЊИЖЕВНОСТ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Уз помоћ препознаје песму, причу, басну, бајку, драмски текст;
-
Уз помоћ разликује стих и строфу;
-
Повезује догађаје у причи уз помоћ;
-
Уз помоћ препознаје главне и споредне ликове, наводи ликове у причи, примећујући основне особине ликова;
-
Углавном научи песму и уз помоћ је рецитује;
-
Уз помоћ и подстицај може да изведе једноставану улогу у драмском тексту.
-
Уз помоћ може да издвоји очигледну и јасну поуку басне; уме да препозна пословицу.
|
-
Препознаје песму, причу, басну,бајку, драмски текст;
-
Разликује стих и строфу, делимично уочава стихове који се римују;
-
Препознаје догађаје у причи и повезује их уз подстицај;
-
Разврстава ликове на главне и споредне и препознаје основне особине ликова уз подстицај;
-
Рецитује песму уз мањи подстицај;
-
Уз мањи подстицај може да изведе једноставнију улогу у драмском тексту;
-
Уз подстицај издваја очигледну и јасну поуку басне; може да препозна
пословицу. |
-
Разликује песму, причу,басну, бајку, драмсски текст;
-
Уочава стих и строфу, углавном уочава стихове који се римују;
-
Уочава временску повезаност догађаја у причи и наводи правилан редослед радње;
-
Издваја главне и споредне ликове; објашњава основне особине;
-
Изражајно рецитује песму;
-
Самостално изводи улоге у драмском тексту;
-
Самостално издваја поуку у басни, уме да објасни неке пословице.
|
-
Самостално разликује песму, причу, басну, бајку, драмски текст;
-
Самостално уочава стих
и строфу и уочава стихове који се римују;
-
Објашњава узрочно-последичну временску повезаност догађаја у причи и износиправилан редослед радње;
-
Разликује главне и споредне ликове и упоређује их; објашњава особине ликова и наводи примере;
-
Самостално и изражајно рецитује доносећи доживљај песме слушаоцу;
-
Самостално и изражајно изводи улоге у драмском тексту;
-
Самостално издваја поуке у басни, самостално објашња пословице.
|
Тема: ЈЕЗИЧКА КУЛТУРА |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Разликује ћирилицу од латинице; може да запише речи латиницом; уме да уз помоћ запише краће реченице; слова обликује неправилно, често мешајући писма;чита споро и често греши;
-
Разговара и слуша саговорника у разговору уз помоћ;
-
Обликује кратку причу уз подстицај и помоћ;
-
Запажа појединости у посматрању и уз Помоћ описује лик/предмет према плану;
-
Уз помоћ саставља једноставну реченицу, често греши;
-
Уз помоћ разликује основне делове текста (наслов, пасус, име аутора, садржај);
-
Чита споро и без поштовања интерпункције, често греши; уз помоћ
разуме прочитано; |
-
Записује реченице, преписујући текст написан ћирилицом; често слова обликује нечитко; чита споро уз грешке; самостално латиницом записује реченице.
-
Поставља и одговара на питања уз помоћ;
-
Обликује кратку причу према плану; Запажа појединости у посматрању и уз подстицај, описује лик/предмет према плану ;
-
Уз подстицај саставља реченицу, уз мање правописне грешке;
-
Разликује основне делове текста (наслов,пасус, име аутора, садржај), често греши;
-
Гласно чита текст уз грешке, не обраћа пажњу на знаке интерпункције;
углавном разуме прочитано. |
-
Самостално чита и пише латиницом уз мање грешке.
-
Уљудно разговара и слуша саговорника;
-
Самостално обликује кратку причу према плану;
-
Запажа појединости у посматрању,
-
Непотпуно описује лик/предмет према плану;
-
Самостално саставља реченице уз поштовање већине правописних правила;
-
Самостално разликује основне делове текста;
-
Гласно чита текстове уз понеку грешку, потребно му је скренути пажњу на интонацију и доживљај текста; разуме прочитано.
|
-
Користи латиницу исто као што користи ћирилицу; потпуно и самостално користи оба писма.
-
Самостално уљудно разговара и слуша саговорника;
-
Самостално обликује причу уз поштовање језичких и правописних правила;
-
Самостално запажа појединости у посматрању и описује лик/предмет према плану описа логички повезаним реченицама;
-
Самостално саставља сложеније реченице поштујући правописна првила;
-
Самостално разликује основне делове текста уз навођење примера;
-
Гласно и изражајно чита текстове, поштујући интерпункцију и доживљај текста; разуме прочитано.
|
МАТЕМАТИКА |
Тема: БРОЈЕВИ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Броји унапред и уназад до 100.
-
Зна да одреди који бројеви припадају одређеној десетици.
-
Сабира и одузима до до 100 без аутоматизације уз сталну помоћ, повремено греши у примени одговарајућег математичког записа.
-
Уз подршку примењује замену места и здруживање сабирака, често греши у именовању чланова рачунских операција.
-
Уз подршку примењује везу сабирања и одузимања у скупу бројева до 100 при чему често греши у именовању чланова рачунских операција.
-
Одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац уз сталну помоћ.
-
Множи и дели у оквиру таблице множења без аутоматизације, уз сталну помоћ.
-
Примењује везу множења и дељења уз сталну помоћ, не именује при томе чланове рачунских операција.
-
Одређује непознати чинилац, дељеник и делилац уз сталну помоћ.
-
Решава једноставне текстуалне задатке уз мању несигурност и сталну помоћ.
-
Именује новчанице и уз помоћ зна да изрази суму преко различитих апоена.
-
Уз помоћ чита и записује бројеве римским цифрама.
-Уз велику помоћ приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом.
-
Уз велику помоћ уочава правило и одређује следећи члан започетог низа.
|
-
Броји унапред и уназад до 100.
-
Зна да одреди који бројеви припадају одређеној десетици.
-
Самостално и тачно сабира и одузима са прелазом у скупу бројева до 100, ретко погреши.
-
Примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција, понекад погреши.
-
Примењује везу сабирања и одузимања именујући при томе чланове рачунских операција.
-
Одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац, али не обашњава поступак.
-Множи и дели у оквиру таблице множења без потпуне аутоматизације, уз
повремене грешке које исправља самостално.
-Примењује везу множења и дељења уз повремену помоћ, не именујући при томе чланове рачунских операција.
-Одређује непознати чинилац, дељеник и делилац, али не објашњава поступак.
-
Решава текстуалне задатке, уз несигурност и повремену помоћ, али најчешће разуме и може самостално да постави задатак.
-
Именује новчанице, али греши и сам се исправља када изражава суму преко различитих апоена.
-
Чита и записује бројеве римским цифрама, понекад греши.
-
Приказује мањи број података у таблиции стубичастим дијаграмом, али понекад се деси грешка.
-
Најчешће самостално уочава правило и одређује следећи члан започетог низа.
|
-
Уме да упореди бројеве по величини и да прикаже број на датој бројевној полуправој.
-
Самостално и тачно сабира и одузима са прелазом у скупу бројева до 100.
-
Самостално и тачно примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција.
-
Самостално и тачно примењује везу сабирања и одузимања именујући при томе чланове рачунских операција.
-
Самостално и тачно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац и објашњава поступак.
-
Самостално и тачно решава једноставне и понекад сложене текстуалне задатке и
зна да самостално и понекад уз мањи подстицај објасни поступак.
-
Самостално и тачно одређује непознатичинилац, дељеник и делилац и објашњава поступак.
-
Самостално множи и делиаутоматизовано уоквиру таблицемножења.
-
Самостално примењује везу можења и дељења именујући при томе чланове рачунских операција.
-
Самостално и тачно решава текстуалне задатке уз помоћ и подстицај код сложених зададатака.
-
Зна да изрази одређену суму новца
преко различитих апоена, али је несигуран.
-
Самостално и тачно чита и записује бројеве римским цифрама.
-
Самостално приказује мањи број података утаблици и стубичастим дијаграмом и зна дапрочита податке из дијаграма, најчешће зна да реши задатак на основу тих података.
-
Самостално уочава правило и одређује следећи члан започетог низа
|
-
Самостално и тачно решава изразе са две и више рачунских операција.
-
Самостално и тачно примењује замену места и здруживање сабирака именујући при томе чланове рачунских операција.
-
Самостално и тачно примењује везу сабирања и одузимања у скупу бројева до 100 именујући при томе чланове рачунских операција ради лакшег и бржег рачунања.
-
Самостално и тачно одређује непознати сабирак, умањеник и умањилац и објашњава
поступак израчунавања.
-
Самостално и тачно решава сложене текстуалне задатке са две операције и
објашњава поступак и проверава тачност решења.
-
Самостално и тачно решава једначином сложене текстуалне задатке и проверава тачност решења.
-
Самостално и тачно аутоматизовано множи идели у свакодневној примени.
-
Самостално и тачно примењује везу можења идељења именујући при томе чланове рачунскихоперација.
-
Самостално и тачно решава једначине са две рачунске операције и објашњава поступак.
-
Самостално и тачно решава сложене текстуалнезадатке са две операције и објашњава поступак ипроверава тачност решења.
-
Самостално и тачно решава проблемске задаткена више начина и објашњава своје приступе решавању.
-
Самостално и тачно изражава одређену суму новца преко различитих апоена.
-
Самостално и тачно записује и чита бројеве римским цифрама и објашњава систем писања бројева римским цифрама.
-
Самостално и тачно приказује мањи број података у таблици и стубичастим дијаграмом изна да прочита податке из дијаграма и на основутих података реши задатак и провери тачнострешења.
-
Самостално закључује на основу датих података, уочава правило и одређује следећи
члан започетог низа, објашњава правило.. |
Тема: ГЕОМЕТРИЈА |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Разликује дуж, полуправу и праву и уз помоћих црта.
-
Уз помоћ мери дужину дужи.
-
Именује геометријска тела (лопта, ваљак,купа, пирамида, квадар и коцка)
-
Именује геометријске облике у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку).
-
Именује и разликује отворену и затворену изломљену и криву линију.
-
Уз велику помоћ одређује дужину изломљене линије графички и рачунски.
-
Зна да обим представља збир дужина страница фигуре, али му је потребна помоћ у израчунавању.
-
Уз помоћ црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи.
-
Уочава подударне фигуре на датом цртежу, али често греши и потребна му је помоћ.
-
Уочава симетричне фигуре и често неправилно (потребна му је већа помоћ) допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву.
-
Уз помоћ користи геометријски прибор.
|
-
Разликује дуж, полуправу и праву и понекадпрецизно их црта.
-
Самостално мери дужину дужи, али понекад греши.
-
Именује и црта геометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка).
-
Именује и црта геометријске облике у равни(квадрат, круг, троугао, правоугаоник и тачку).
-
Зна да одреди дужину изломљене линије графички и рачунски, али повремено греши.
-
Зна да обим представља збир дужина страница фигуре, самостално израчунава обим када су дужине страница изражене истом јединицом мере уз повремене грешке.
-
Самостално, али непрецизно црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи.
-
Самостално уочава подударне фигуре на датом цртежу.
-
Уочава симетричне фигуре, уз повремену помоћ допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву.
-
Самостално, али непрецизно користи геометриски прибор.
|
-
Црта и обележава дуж (када је дата дужина),праву и полуправу.
-
Самостално и тачно мери дужину дужи,понекад погреши у изражавању различитимјединицама мере за дужину.
-
Именује и самостално цртагеометријска тела (лопта, ваљак, купа, пирамида, квадар и коцка)
-
Именује и самостално црта геометријскеоблике у равни (квадрат, круг, троугао,правоугаоник и тачку).
-
Самостално одређује дужину изломљенелиније графички и рачунски.
-
Самостално израчунава обим када су дужине страница изражене истом јединицом мере.
-
Самостално црта правоугаоник, квадрат и троугао на квадратној мрежи и тачкастој мрежи.
-
Уочава симетричне фигуре и самостално допуњава дати цртеж, тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву.
-
Уочава међусобне односе геометријских објеката у равни и црта их на основу захтева датих у текстуалном задатку повремено тражећи помоћ.
-
Самостално користи геометриски прибор.
|
-
Самостално црта и обележава дуж , праву и полуправу.
-
Самостално и тачно мери дужину дужи, и изражава је различитим јединицама мере за дужину.
-
Самостално и тачно одређује дужину изломљене линије графички и рачунски,
-
Самостално и тачно израчунава обим када су дужине страница изражене различитим јединицама мере или сам мери дужине
страница и рачуна обим.
-
Уочава симетричне фигуре и самостално и прецизно допуњава дати цртеж тако да добијена фигура буде симетрична у односу на дату праву.
-
Уочава међусобне односе геометријских објеката у равни и самостално их црта на основу захтева датих у текстуалном задатку.
|
Тема: МЕРЕЊЕ И МЕРЕ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Зна јединице за мерење дужине и претвара их уз већу помоћ.
-
Уз помоћ мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине.
-
Уз већу помоћ користи прибор за мерење дужине.
-
Разликује врсте часовника.
-
Зна да прочита време на дигиталном часовнику.
-
Уз помоћ зна да наброји јединице за мерење времена.
-
Зна који је данас дан, који је био јуче и којиће бити сутра, зана који је сада месец.
-
Самостално набраја годишња доба.
|
-
Зна јединице за мерење дужине и претвара их уз повремену помоћ.
-
Мери дужину дате дужи и и црта дуж одређене дужине, али је повремено непрецизан.
-
Самостално користи прибор за мерење дужине.
-
Зна да прочита време на дигиталном часовнику иуз помоћ чита време на часовнику са казаљкама.
-
Набраја јединице за мерење времена и знаколико минута има час, колико часова траје дан,колико дана и недеља има у
|
-
Зна јединице за мерење дужине и самостално их претвара.
-
Самостално мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине, али је понекад непрецизан.
-
Зна самостално да прочита и запише време начасовнику, али понекад погреши.
-
Набраја јединице за мерење времена и знаколико минута има час, колико часова траје дан, колико дана и недеља има у години, самостално набраја месеце и колико који месецима дана.
-
Самостално уз мање грешке претвара јединице за мерење времена.
|
-
Самостално претвара јединице за дужину, мери дужину дате дужи и црта дуж одређене дужине.
-
Зна самостално и тачно да прочита и запише време на било ком часовнику.
-
Добро познаје јединице за мерење времена и самостално и тачно то знање примењује у свакодневном животу.
-
Самостално и тачно именује који месец припада ком годишњем добу.
|
- Зна колико месеци траје једна година и зна да наброји дане у недељи и месеце у години. |
години, самостално набраја месеце у години, али му је потребна помоћ
у примени.
-
Самостално и тачно бележи датум.
-
Самостано чита календар.
|
- Уз мању помоћ зна да именује који месеци припадају ком год.добу. |
|
Писмене провере знања евидентирају се бројчано и улазе у евиденцију (дневник и педагошку свеску).
Петнаестоминутн евежбе могу се дати ученицима без најаве, али оцена не улази у дневник. Може се евидентирати у педагошку свеску.
Критеријум бројчаног оцењивања у процентима:
0% - 30% = недовољан (1)
31% - 50% = довољан (2)
51% - 69% = добар (3)
70% - 84% = врлодобар (4)
85% - 100% = одличан (5)
Контролне вежбе се реализују по утврђеном плану.
Уколико више од 50% ученика добије незадовољавајућу оцену на писменој провери, провера се понавља.
Саставни део бројчане оцене је:
-
ангажовање ученика као што су одговоран однос према раду,
-
активно учествовање у настави,
-
сарадња са другима,
-
исказана мотивација и интересовање за учење и напредовање,
-
ангажовање у пројектној настави.
-
домаћи задаци
Домаћи задаци су вероватно најфреквентнији облик проверавања ученичких знања и умења у настави математике. Задају се углавном после сваког наставног часа без обзира да ли је он час стицања нових знања или час увежбавања и имају за циљ да ученици самосталним радом додатно увежбају наставне садржаје који су рађени на часовима. Наставник води евиденцију о домаћим задацима и индивидуалним задацима које је дао ученику. Три ненаписана домаћа задатка вреднују се оценом недовољан (1). Уколико ученик није понео домаћи задатак на час (није донео свеску, радну свеску), сматра се да га није урадио уколико се то често понавља.
Ученици који раде по индивидуалном образовном плану оцењују се бројчано у складу са њиховим напредовањем и постигнућима задатим планом.
СВЕТ ОКО НАС |
Тема: ДРУГИ И ЈА |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Препознаје пристојно понашање у школи и ван ње, али га се не придржава.
-
Препознаје мирно решавање сукоба уз помоћ.
-
Препознаје важност међусобног помагања и уважавања.
-
Препознаје права и именује дужности уз помоћ.
-Препознаје грб, заставу и химну Републике Србије и примерено се понаша према симболима;
-
Разликује потребе од жеља на једноставним примерима из сопственог
живота. |
-
Примењује пристојно понашање у школи и ван ње уз честа одступања.
-
Примењује мирно решавање сукоба уз подстицај.
-
Примењује међусобно помагање и уважавање уз подстицај.
-
Именује права и дужности уз подстицај.
-
Именује химну, грб и заставу Републике Србије и примерено се понаша према симболима.
|
-
Примењује пристојно понашање у школи и ван ње уз мања одступања.
-
Примењује мирно решавање сукоба уз мања одступања.
-
Примењује међусобно помагање и уважавање уз мања одступања.
-
Објашњава права и дужности.
|
-
Примењује пристојно понашање у школи и ван ње.
-
Предлаже начине мирног решавања сукоба.
-
Примењује и предлаже међусобно помагање, уважава друге.
-
Објашњава права и дужности, даје примере.
-
Повезује личну хигијену, боравак у природи, физичку активност
и разноврсну исхрану са очувањем здравља. |
Тема: КУЛТУРА ЖИВЉЕЊА |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-Препознаје појам насеља уз помоћ;
-
Разкикује село од града уз помоћ;
-
Препознаје значајне грађевине у близини школе уз помоћ;
-
Препознаје права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада уз помоћ;
-
Разликује врсте саобраћаја уз помоћ;
-
Препознаје правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином уз помоћ;
-
Именује занимања људи у свом насељу са околином уз помоћ;
-
Разликује облике рељефа у свом насељу и околини уз помоћ;
-
Разликује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини уз помоћ.
|
-
Препознаје појам насеља уз подстицај;
-
Разликује село од града уз подстицај;
-
Препознаје значајне грађевине у близини школе уз подстицај;
-
Препознаје права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада уз подстицај;
-Разликује врсте саобраћаја уз подстицај;
-
Препознаје правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином уз подстицај;
-
Именује занимања људи у свом насељу са околином уз подстицај;
-
Разликује облике рељефа у свом насељу и околини уз подстицај;
-
Разликује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини уз
подстицај. |
-
Препознаје појам насеља уз подстицај;
-
Разликује село од града уз подстицај;
-
Препознаје значајне грађевине у близини школе уз подстицај;
-
Препознаје права и обавезе у односу на правила понашања у групама којима припада уз подстицај;
-Разликује врсте саобраћаја уз подстицај;
-
Препознаје правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином уз подстицај;
-
Именује занимања људи у свом насељу са околином уз подстицај;
-
Разликује облике рељефа у свом насељу и околини уз подстицај;
-
Разликује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини уз подстицај.
|
-
Користи појам насеља у свакодневном животу;
-
Наводи и описује значајне грађевине у близини школе;
-
Објашњава права и обавезе у односу на правила понашања у групама
којима припада и даје примере из свакодневног живота;
-
Разликује врсте саобраћаја;
-
Примењује правила културног и безбедног понашања у саобраћају и превозним средствима у насељу са околином;
-
Наводи примере из окружења и описује занимања људи у свом насељу са околином;
-
Именује облике рељефа у свом насељу и околини;
-
Именује облике и делове површинских вода у свом насељу и околини.
|
Тема: КРЕТАЊЕ И ОРИЈЕНТАЦИЈА У ВРЕМЕНУ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
- Уме да одабере начин кретања тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело
креће, уз помоћ; |
- Уме да одабере начин кретања тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело
креће уз подстицај; |
- Уме да одабере начин кретања тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело
креће уз мања одступања; |
- Примењује, наводи примере и објашњава кретање тела, узимајући у обзир облик тела, врсту подлоге и средину у којој се тело креће. |
-
Наводи примере различитих облика кретања у окружењу уз помоћ;
-
Мери растојање које тело пређе током свог кретања уз помоћ;
-
Препознаје јединице за мерење времена;
-
Именује месеце у години уз помоћ;
-
Одређује број дана у месецу помоћу календара, чита календар и пише датум уз помоћ,
-
Гледа у сат уз помоћ.
|
-
Наводи примере различитих облика кретања у окружењу уз подстицај;
-
Мери растојање које тело пређе током свог кретања уз подстицај;
-
Препознаје јединице за мерење времена;
-
Именује месеце у години уз подстицај;
-
Одређује број дана у месецу помоћу календара, чита календар и пише датум уз подстицај,
-
Гледа у сат уз подстицај.
|
-
Наводи примере различитих облика кретања у окружењу уз мања одступања;
-
Мери растојање које тело пређе током свог кретања уз мања одступања;
-
Препознаје јединице за мерење времена
-
Именује месеце у години;
-
Одређује број дана у месецу помоћу календара, чита календар и пише датум;
-
Гледа у сат.
|
-
Самостално изводи једноставне огледе пратећи упутства;
-
Примењује орјентацију у времену
|
Тема: РАЗНОВРСНОСТ ПРИРОДЕ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Уз помоћ идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења;
-
Уз помоћ разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране;
-
Уз помоћ разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла.
|
-
Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења, уз подстицај;
-
Разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране, уз подстицај;
-
Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабл,а уз подстицај;
-
Препозна примере повезаности живих бића са условима живота, уз подстицај.
|
Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења уз мања одступања;
-Разврста животиње из окружења на основу начина живота и начина исхране уз мања одступања;
-Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла уз мања одступања;
-Препозна примере повезаности
живих бића са условима живота уз мања одступања. |
Идентификује заједничке особине живих бића на примерима из окружења;
-
Разврста животиње из окружења на основу ачина живота и начина исхране;
-
Разврста биљке из окружења на основу изгледа листа и стабла;
-
Препозна примере повезаности живих бића са условима живота;
-
Повеже делове тела живих бића са њиховом улогом/ улогама;
-
Изведе једноставне огледе пратећи упутства;
-
Наведе примере који показују значај биљака и животиња за човека;
-
Повеже промене у природи и активности људи са годишњим добима.
|
Тема: ЧОВЕК СТВАРА |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Препознаје различите врсте материјала, уз помоћ;
-
Одабере материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета, уз помоћ;
-
Уз помоћ препознаје природне и вештачке материјале;
-
Разврстава отпад на предвиђена места, уз помоћ.
|
-
Препознаје различите врсте материјала уз подстицај;
-
Одабере материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета уз подстицај;
-Разликује природне и вештачке материјале уз подстицај;
-
Разврстава отпад на предвиђена Места, уз подстицај.
|
-
Зна различите врсте материјала уз мања одступања;
-
Зна да одабере материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета уз мања одступања;
-
Разликује природне и вештачке материјале уз мања одступања;
-
Самостално разврстава отпад на предвиђена места ;
-
Истезањем, савијањем и сабијањем уме да одреди својства материјала.
|
-
Примењује стечена знања о различитим врстама материјала у свакодневном животу;
-
Самостално одабира материјале који својим својствима највише одговарају употреби предмета;
-
Примењује знања о природним и вештачким материјалима;
-
Истезањем, савијањем и сабијањем одреди својства материјала;
-
Штедљиво троши производе које користи у свакодневним ситуацијама;
-
Проналази нову намену коришћеним предметима;
-
Самостално разврстава отпад на предвиђена места ;
-
Изводи једноставне огледе пратећи упутства.
|
Елементи оцењивања из предмета СВЕТ ОКО НАС:
-
Усвојеност наставних садржаја,
-
Примена знања,
-
Активност ученика.
У току школске године ученик може добити оцену на основу:
-
Писмених провера знања, контролне вежбе,
-
Усменог испитивања,
-
Активности на часу (евидентира се у дневниик и педагошку свеску),
-
Домаћих радова (евидентира се у дневниик и педагошку свеску).
Писмене провере знања евидентирају се бројчано и улазе у евиденцију (дневник и педагошку свеску). Усмене провере знања се евидентирају бројчано и улазе у евиденцију(дневник и педагошку свеску).
Критеријум бројчаног оцењивња у процентима:
0% - 30% = недовољан (1)
31% - 50% = довољан (2)
51% - 69% = добар (3)
70% - 84% = врлодобар (4)
85% - 100% = одличан (5)
Контролне вежбе се реализују по утврђеном плану.
Уколико више од 50% ученика добије незадовољавајућу оцену на писменој провери, провера се понавља.
Саставни део бројчане оцене је и ангажовање ученика као што су:
-
одговоран однос према раду,
-
активно учествовање у настави,
-
сарадња са другима,
-
исказана мотивација
-
интересовање за учење и напредовање.
ЛИКОВНА КУЛТУРА |
Тема: ОБЛИЦИ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
- Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. |
- Ученик уз подстицај уочава и представља облике у простору. |
-
Самостално уочава и представља облике у простору;
-
Спретно повезује облике у простору.
|
-
Самостално уочава и представља облике у простору.
-
Креативно и јединствено ликовно повезује облике у простору.
|
Тема: ПРОСТОР |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
- Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. |
- Ученик уз подстицај уређује простор у коме живи, уочава и представља простор, облике и дешавања у њему |
-
Самостално уређује простор у коме живи и води рачуна о њему;
-
Повезује уметничко занимање сценографа, костимографа и одговарајуће продукте;
-
Спретно приказује свој доживљај простора.
|
-
Самостално уређује простор у коме живи и води рачуна о њему;
-
Повезује уметничко занимање сценографа, костимографа, и одговарајуће продукте.
-
Креативно и јединствено приказује свој доживљај простора.
|
Тема: СПОРАЗУМЕВАЊЕ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
- Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. |
- Тумачи уз подстицај једноставне визуелне информације. |
- Самостално користи једноставне визуелне информације као подстицај за стваралачки рад. |
- Самостално користи једноставне визуелне информације као постицај за стваралачки рад, приказујући свој
доживљај креативно и јединствено. |
Тема:ЛИКОВНЕ ИГРЕ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
- Редовно доноси прибор и заинтересован је за рад. |
- Ученик уз подстицај изражава своје емоције и замисли користећи информације и различите материјале
и технике. |
- Самостално и спретно изражава своје емоције машту, осећања и замисли користећи различите материјале и технике примењујући стечено знање. |
- Самостално, креативно и јединствено изражава своје емоције, машту, осећања и замисли користећи различите материјале и технике примењујући стечено знање. |
-
Број оцена по полугодишту минимум 4 – то су оцене урађених радова на дату тему.
-
Ученик добија оцену за израду паноа, декорисање и припремање новогодишњих честитки, украшавање и припремање паноа у холу школе, помоћ у изради сценографија.
-
Уколико ученик нема развијен таленат, узима се у обзир и активност на часу, редовно доношење прибора и однос према предмету.
На сваком часу наставник оцењује радове.
После одрађене наставне теме, наставник уноси оцену у Дневник рада. Обично то буде после четири одрађена задатка, а почетком сваког месеца. У току полугодишта број оцена у Дневнику рада варира од дужине извођења наставних тема. Ученици су увек благовремено обавештени о оцењивању на претходном часу: конкретним задацима које треба донети за оцену.
Ученик који је оправдано био одсутан, на пример због болести, добиће упуства за накнадно извођење задатка.
Оцена која се уноси у Дневник рада представља пресек добијених оцена за сваки рад. У току полугодишта, најчешће, ученици су оцењени са четири оцене. Једна од оцена, пред закључивање, даје се као оцена за целокупни рад и однос у том периоду. Таквом оценом се ученик награђује.
На висину оцене утичу следећи сегменти: оствареност задатка, оригиналност решења, коришћење техника, адаптибилност и креативне импровизације, вербално изражавање ученика у дискусијама естетске анализе, повезивање садржаја са свакодневним животом, препознавање ликовних елемената у уметничким делима, активност на часу, додатна знања и примена на часовима, степен личног развоја, одговорност према предмету, материјални и социјални услови у којима учи и ствара ученик.
Неће се позитивно оцењивати кампањски рад. То значи да ученик не би требало себи да дозволи гомилу минуса, а потом да доноси одрађене задатке (најчешће урађене код куће) очекујући високу позитивну оцену. Наставник прати активност ученика током целе школске године и овакво понашање, под изговором да се поседују радови ван рокова оцењивања, нису прихватљиви.
Ученик који је предао туђи рад, рад који је одрадио родитељ и сл., биће опоменут. Уколико се таква пракса настави, биће оцењен недовољном оценом.
Сваки рад (цртеж, слика и тд.) оцењује се једном оценом у коју улази:
-
оствареност циљева, општих и посебних, односно стандарда; да ли је урађен предвиђени задатак – 50% оцене;
-
заинтересованост и посвећеност (труд и ангажованост на сваком часу) – 30% оцене;
-
маштовитост и оригиналност – 10% оцене – важно је да сваки ученик прикаже идеју на свој начин. Прецртавање од других, са табле и примера, на овом часу није пожељно и неће бити добро прихваћено;
-
напредовање у односу на претходни период – 10% оцене.
Оцењивање се врши према броју бодова, а на основу постављених општих критеријума за оцењивање.
Оцена за ангажовање на часу може да се добије на сваком часу за учествовање у полемикама око уметничких питања, креативне идеје и добре одговоре. Процењују се разумевање суштине ликовне проблематике, вештине изражавања и саопштавања. Ове оцене могу значајно да поправе стање при закључивању оцене на полугодишту и крају школске године.
МУЗИЧКА КУЛТУРА |
Тема: ИЗВОЂЕЊЕ МУЗИКЕ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
- Пева песме по слуху, по сопственомизбору и изводи бројалице. |
- Пева једноставне песме у складу са текстом. |
-
Пева дечије, уметничке и народне песме различитог садржаја и расположења у складу са текстом. Иизводи различите покрете на песме које пева и музику коју слуша.
-
Свира пратњу за бројалице и песме на дечијим ритмичким инструментима.
|
-
Самостално пева дечије, уметничке и народне песме различитог садржаја и расположења у складу са текстом.
-
Креира различите покрете на песме које пева и музику коју слуша.
-
Свира и креира пратњу за бројалице и песме на дечијим ритмичким инструментима.
|
Тема: СЛУШАЊЕ МУЗИКЕ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Препознаје различите тонске боје, гласове и инструменте у одређеним композицијама
-
Препознаје различита темпа (брзо,споро) и динамичке разлике (гласно, тихо)
|
- Препознаје различита темпа и динамику. |
-
Разликује тонске боје (гласове и инструменте).
-
Препознаје слушане композиције.
|
-
Самостално изражава свој доживљај музике коју изводи или слуша.
-
Препознаје слушане композиције на основу одломака.
|
Tема: МУЗИЧКО СТВАРАЛАШТВО |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
- Опонаша звукове из непосредне околине спонтаном или договореном импровизацијом. |
- Препознаје различита темпа и динамику. |
- Изводи ритмичке пратње користећи ритмичке инструменте Самостално креира покрет. |
-
Користи различите изворе звука за креирање једноставних ритмичких и звучних ефеката као пратња за бројалице, песме.
-
Самостално креира кореографију.
|
Елементи оцењивања из предмета Музичка култура:
-
Усвојеност наставних садржаја,
-
Примена знања,
-
Активност ученика,
У току школске године ученик може добити оцену на основу:
-
Усвојености извођења музике,
-
Усвојености музичке писмености,
-
Усменог испитивања,
-
Активности на часу,
Оцене за све области се евидентирају бројчано и улазе у евиденцију (Дневник и педагошку свеску).
Критеријум бројчаног оцењивња у процентима:
-
Довољан успех: познавање основна музичких и ритмичких фраза;
-
Добар успех: познавање основних музичке теорије;
-
Врло добар успех: разумевање музичког дела и делимично извођење композиција мелодијски и ритмички;
-
Одличан успех: разумевање музичког дела и извођење композиција мелодијски и ритмички; стварање музике. Уколико више од 50% ученика добије незадовољавајућу оцену на усменој провери, провера се понавља. Саставни део бројчане оцене је и ангажовање ученика као што су:
-
одговоран однос према раду,
-
активно учествовање у настави,
-
сарадња са другима,
-
исказана мотивација
-
интересовање за учење и напредовање.
Ученику се може умањити оцена услед непримереног понашања и неодговорног односа према наставном предмету.
Ученици који раде по индивидуалном образовном плану оцењују се бројчано у складу са њиховим напредовањем и постигнућима задатим планом.
ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ |
Тема: ФИЗИЧКЕ СПОСОБНОСТИ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања, уз помоћ; -- Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу, уз помоћ;
-
Одржава равнотежу у различитим кретањима;
-
Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз помоћ;
-
Изводи дечји и народни плес, уз помоћ.
|
-
Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања, уз подстицај;
-
Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу, уз подстицај; - Одржава равнотежу у различитим кретањима;
-
Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз подстицај;
-
Изводи дечји и народни плес уз подстицај.
|
-
Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања, уз мања одступања;
-
Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу, уз мања одступања;
-
Одржава равнотежу у различитим кретањима;
-
Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз мања одступања.
-
Изводи дечји и народни плес уз мања одступања.
|
-
Поседује позитивно искуство успешности кроз овладавање правила елементарних иштафетних игара; – Спретно учествује у елементарним и штафетним играма
-
Покретом изражава своје емоције и искуства, покрет усклађује са музиком;
-Вешто изводи сложеније форме природних облика кретања. |
Тема: МОТОРИЧКЕ ВЕШТИНЕ |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања, уз помоћ;
-- Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу, уз помоћ;
-
Одржава равнотежу у различитим кретањима;
-
Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз помоћ;
-
Изводи дечји и народни плес, уз помоћ
|
-
Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања, уз подстицај;
-
Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу, уз подстицај; - Одржава равнотежу у различитим кретањима;
-
Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз подстицај;
-
Изводи дечји и народни плес уз подстицај.
|
-
Правилно изведе вежбе, разноврсна природна и изведена кретања, уз мања одступања;
-
Користи усвојене моторичке вештине у игри и свакодневном животу, уз мања одступања;
-
Одржава равнотежу у различитим кретањима;
-
Изводи кретања, вежбе и кратке саставе уз музичку пратњу уз мања одступања.
-
Изводи дечји и народни плес уз мања одступања
|
Поседујепозитивноискуствоуспешностикрозовла давањеправилаелементарнихиштафетнихигара - Спретноучествујеуелементарнимиштафетнимигр ама -Покретомизражавасвојеемоцијеиискуства, покретусклађујесамузиком - Вештоизводисложенијеформеприроднихобликак ретања. |
Тема: ФИЗИЧКАИЗДРАВСТВЕНАКУЛТУРА |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Користи основну терминологију вежбања уз помоћ;
-
Поштује правила понашања у и на просторима за вежбање;
-
Поштује мере безбедности током вежбања;
-
Одговорно се односи према објектима, справама и реквизитима у просторима за вежбање;
-
Поштује правила игре;
-
Навија и бодри учеснике у игри на начин који никога не вређа;
-
Уредно одлаже своје ствари пре и након вежбања.
|
-
Користи основну терминологију вежбања уз подстицај;
-
Уочава улогу делова тела у вежбању;
-
Уочи промене у расту код себе и других.
|
-
Користи основну терминологију вежбања уз мања одступања;
-
Препознаје везу вежбања и уноса воде;
-
Наведе врсте намирница у исхрани.
|
-
Користи основну терминологију вежбања
-
Повезује ходање и трчање са позитивним утицајем на здравље;
-
Препознаје лепоту покрета у вежбању;
-
Придржава с е правила вежбања;
-
Вреднује успех у вежбању.
|
Оценом се изражава:
-
оствареност циљева и прописаних, односно прилагођених стандарда постигнућа, достизање исхода и степена развијености компетенција у току савладавања програма предмета;
-
ангажовање ученика у настави;
-
напредовање у односу на претходни период;
-
препорука за даље напредовање ученика.
Оцењивање моторичких знања, умења и навика врши се на основу минималних образовних задатака и образовних стандарда за крај обавезног образовања.
Праћење и оцењивање
-
Усвојеност здравствено-хигијенских навика прати се на основу утврђивања нивоа правилног држања тела и одржавања личне и колективне хигијене, а такође и на основу усвојености и примене знања из области здравља.
-
Степен савладаности моторичких знања и умења спроводи се на основу минималних програмских захтева, који је утврђен на крају навођења програмских садржаја.
-
Однос према раду вреднује се на основу редовног и активног учествовања у наставном процесу, такмичењима и ваншколским активностима.
Минимални образовни захтеви
-
Оцењивање степена савладаности моторичких знања и умења спроводи се према утврђеним минималним образовним стандардима.
Закључна оцена је бројчана и утврђује се на основу свих оцена од почетка школске године и сагледавања развоја, напредовања и ангажовања ученика и прикупљених података у педагошкој документацији наставника.
Закључна оцена за успех из предмета не може да буде мања од:
-
одличан (5), ако је аритметичка средина свих појединачних оцена најмање 4,50;
-
врло добар (4), ако је аритметичка средина свих појединачних оцена од 3,50 до 4,49;
-
добар (3), ако је аритметичка средина свих појединачних оцена од 2,50 до 3,49;
-
довољан (2), ако је аритметичка средина свих појединачних оцена од 1,50 до 2,49.
Закључна оцена за успех из предмета је недовољан (1), ако је аритметичка средина свих појединачних оцена мања од 1,50.
Евиденција о успеху ученика
Наставник у поступку оцењивања прикупља и бележи податке о постигнућима ученика, процесу учења, напредовању и развоју ученика током године у дневнику рада и својој педагошкој документацији.
ДИГИТАЛНИ СВЕТ |
Тема: ДИГИТАЛНО ДРУШТВО |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Уз мању помоћ упоређује учење у школи и онлајн учење путем школске платформе;
-
Уз мању помоћ користи дигиталне уџбенике за учење;
-
Уз већу помоћ користи одговарајућу апликацију за креирање дигиталне слике;
-
Уз већу помоћ објашњава својим речима појам покретне слике;
-
Уз већу помоћк креира једноставан графички дигитални материјал намењен познатој публици;
-
Уз већу помоћ разуме значај умрежавања дигиталних уређаја (интернет) и препознаје које се могућност и на тај начин пружају за размену материјала и комуникацију.
|
-
Уз мањи подстицај упоређује учење у школи и онлајн учење путем школске платформе;
-
Уз мању подршку користи дигиталне уџбенике за учење;
-
Уз мању помоћ користи одговарајућу апликацију за креирање дигиталне слике;
-
Уз мањи подстицај објашњава својим речима појам покретне слике;
-Уз мању помоћ креира једноставан графички дигитални материјал намењен познатој публици;
-Уз мању помоћ разуме значај умрежавања дигиталних уређаја (интернет) и препознаје које се могућност и на тај начин пружају за размену материјала и комуникацију. |
-
Углавном самостално упоређује учење у школи и онлајн учење путем школске платформе;
-
Углавном самостално користи дигиталне уџбенике за учење;
-
Уз подстицај користи одговарајућу апликацију за креирање, чување и поново уређивање дигиталне слике;
-
Углавном зна да објасни својим речима појам покретне слике;
-
Креира једноставан графички дигитални материјал намењен познатој публици
-
Разуме значај умрежавања дигиталних уређаја (интернет) и препознаје које се могућности на тај начин пружају за размену материјала и комуникацију.
|
-
Самостално упоређује учење у школи и онлајн учење путем школске платформе;
-
Самостално користи дигиталне уџбенике за учење;
-
Уз подстицај користи одговарајућу апликацију за креирање, чување и поново уређивање дигиталне слике;
-
Зна да објасни својим речима појам покретне слике;
-
Самостално креира једноставан графички дигитални материјал намењен познатој публици
-
Јасно му је зашто се дигитални уређаји повезују на мрежу, као и значај интернета;
-
Самостално наводи могућности за размену материјала и комуникацију захваљујући умрежавању дигиталних уређаја.
|
Тема: БЕЗБЕДНО КОРИШЋЕЊЕ ДИГИТАЛНИХ УРЕЂАЈА |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Разуме који су добици и ризици који произилазе при употреби дигиталних уређаја;
-
Уз помоћ разликује неприхватљиво од прихватљивог понашања при комуникацији на интернету
-
Уз помоћ препознаје на који начин треба да реагује ако дође у додир са непримереним дигиталним садржајем или злонамерним особама;
-
Уз помоћ препознаје начине где корисници
дигиталних уређаја остављају личне податке у дигиталном окружењу. |
-
Уз помоћ објашњава који су добици и ризици који произилазе при употреби дигиталних уређаја;
-
Углавном разликује неприхватљиво од прихватљивог понашања при комуникацији на интернету
-
Углавном препознаје на који начин треба да реагује ако дође у додир са непримереним дигиталним садржајем или злонамерним особама;
-Најчешће препознаје начине где
корисници дигиталних уређаја остављају личне податке у дигиталном окружењу. |
-
Уз мању подршку објашњава који су добици и ризици који произилазе при употреби дигиталних уређаја;
-
Разликује неприхватљиво од прихватљивог понашања при комуникацији на интернету;
-
Препознаје на који начин треба да реагује ако дође у додир са непримереним дигиталним садржајем или злонамерним особама;
-
Препознаје начине где корисници дигиталних уређаја остављају личне податке у дигиталном окружењу.
|
Самостално објашњава који су добици и ризици који произилазе при употреби дигиталних уређаја;
-
Разликује неприхватљиво од прихватљивог понашања при комуникацији на интернету;
-
Зна на који начин треба да реагује ако дође у додир са непримереним дигиталним садржајем или злонамерним особама;
-
Зна начине где корисници дигиталних уређаја остављају личне податке у дигиталном окружењу.
-
Организује сопствено учење у онлајн окружењу на начин који не угрожава здравље и личнубезбедност, као и сигурност дигиталногуређаја.
|
Тема: АЛГОРИТАМСКИ НАЧИН РАЗМИШЉАЊА |
ДОВОЉАН (2) |
ДОБАР (3) |
ВРЛО ДОБАР (4) |
ОДЛИЧАН (5) |
-
Уз помоћ предлаже начине одлагања електронског отпада који не угрожавају животну средину;
-
Уз већу помоћ објашњава својим речима појам алгоритма;
|
-
Делимично зна да предложи начине одлагања електронског отпада који не угрожавају животну средину;
-
Уз подршку објашњава својим речима појам алгоритма;
|
- Зна да предложи начине одлагања електронског отпада који не угрожавају животну средину;
Углавном зна да објасни својим речима појам алгоритма; |
-
Самостално предлаже начине одлагања електронског отпада који не угрожавају животну средину;
-
Самостално објашњава својим речима појам алгоритма;
|
-
Уз већу помоћ анализира поступак који садржи понављање одређених радњи и представља га као алгоритамски;
-
Уз помоћ креира једноставни рачунарски програм у визуелном програмском језику;
-
Уз помоћ уочава и исправља грешку у једноставном програму.
|
-
Уз подршку анализира поступак који садржи понављање одређених радњи и представља га као алгоритамски;
-
Креира једноставни рачунарски програм у визуелном програмском језику;
-
Делимично зна да уочии и справи грешку у једноставном програму..
|
-Углавном зна да анализира поступак који садржи понављање одређених радњи и представља га као алгоритамски;
-Креира и уз подршку анализира једноставан рачунарски програм у визуелном програмском језику и објашњава шта и на који начин тај програм ради;
- Уочава и исправља грешку у једноставном програму. |
-
Самостално анализира поступак који садржи понављање одређених радњи и представља га као алгоритамски;
-
Самостално креира и уз подршку анализира једноставан рачунарски програм у визуелном програмском језику и објашњава шта и на који начин тај програм ради;
-
Самостално уочава и исправља грешку у једноставном програму, проверава ваљаност новогрешења и попотреби да га додатно поправља.
|
У настави оријентисаној на процес учења и достизање исхода учења вреднују се процес и продукти учења. Поред устаљене методе процене постигнућа ученика, које се примењују у другим обавезним предметима и изборним програмима, примењивати неколико техника:
-
Самопроцена - исказивање коментара током представљања оног што су урадили.
-
Вршњачка процена: ова врста процене постигнућа ученика природно се надовезује на процес самопроцене – ученици раде у пару или групи на истом задатку и имају могућност да, делећи одговорност, стварају и исправљају решења, те пружају конструктивне повратне информације.
-
Отворена питања: знање ученика о концептима који су обухваћени програмом неће увек бити лако уочљиво. Постављање отворених питања један је од начина на који наставник може да процени постигнућа својих ученика, али и да допринесе продубљивању њиховог разумевања конкретног концепта.
-
Већ знам – Желим да научим – Научио/ла сам: коришћење рубрика за идентификацију онога што већ знају, шта желе да науче и, накнадно, онога што су научили, корисна је техника коју ученици могу да користе за подршку самосталном учењу, а наставник за процену њихових постигнућа.
Наставник прати постигнућа ученика из улоге активног посматрача и ментора и бележи у дневник. Избегнута је формална ситуација процењивања (наставник не прозива и не пропитује ученике), чиме је ниво стреса ученика битно смањен (потенцијално и елиминисан). Јачање самопоуздања ученика и саморегулације у учењу посебна је добробит која произилази из наведеног.
ОБАВЕЗНИ ИЗБОРНИ ПРЕДМЕТИ
Критеријуми описног оцењивања у настави
ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ – 2. разред |
Исходи су планирани индивидуалним образовним планом. |
задовољава |
добар |
истиче се |
- Описну оцену задовољава добија ученик који остварује минимални напредак у
савладавању захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођени стандардима постигнућа, уз значајну помоћ наставника и ангажовање
ученика. |
- Описну оцену добар добија
ученик који остварује напредак у савладавању захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и
прилагођени стандардима постигнућа, уз ангажовање ученика и помоћ наставника. |
- Описну оцену истиче се добија ученик који остварује значајан напредак у савладавању захтева који су одређени индивидуалним образовним планом и прилагођени
стандардима постигнућа, уз веома висок степен ангажовања. |