4. разред

КРИТЕРИЈУМ ОЦЕЊИВАЊА У ДРУГОМ РАЗРЕДУ ОСНОВНЕ ШКОЛЕ

ОШ „ Момчило Тапавица „ Надаљ
 
Критеријуми оцењивања –  4. разред
Из правилника
о оцењивању
довољан 2:
Ученик је делимично савладао пређени наставни програм, знања коjа jе остварио су на нивоу репродукциjе, уз минималну примену, у мањоj мери лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe и искључиво уз подршку наставника изводи закључке коjи се засниваjу на подацима. 
добар 3:
Ученик је савладао пређени наставни програм у довољноj мери показуjе способност употребе информациjа у новим ситуациjама, у знатноj мери лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe.
врло добар 4:
Ученик је савладао пређени наставни програм у великоj мери показуjе способност примене знања и лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe, самостално изводи закључке
коjи се засниваjу на подацима.
одличан 5:
Ученик је у потпуности савладао пређени наставни програм, у потпуности показуjе способност трансформациjе знања и примене у новим ситуациjама, лако лoгички пoвeзуje чињeницe и пojмoвe.
Наставна тема/област  Критеријуми оцењивања –  СРПСКИ ЈЕЗИК 
Оцена: довољан добар врло добар одличан
ГОВОРНА КУЛТУРА
  • познаје основна начела вођења разговора: уме да започне разговор, учествује у њему и оконча га; пажљиво слуша своје саговорнике 
  • користи форме учтивог обраћања 
-    казује текст природно, поштујући интонацију реченице/стиха, без тзв. „певушења“ или „скандирања“ 
- уме да преприча изабрани наративни или краћи информативни текст на основу претходне израде плана текста и издвајања значајних делова или занимљивих детаља 
уме самостално (својим речима) да описује и да прича на задату тему: држи се теме, јасно структурира казивање (уводни, средишњи и завршни део казивања), добро распоређујући основну информацију и додатне информације -    уме на занимљив начин да почне и заврши своје причање 
уме у кратким цртама да образложи неку своју идеју   уме да одбрани своју тврдњу или став 
ВЕШТИНА ЧИТАЊА И РАЗУМЕВАЊА ПРОЧИТАНОГ
влада основном техником читања ћириличког и латиничког текста  
одговара на једноставна питања у вези са текстом, проналазећи информације експлицитно исказане у једној реченици, пасусу, или у једноставној табели (ко, шта, где, када, колико и сл.)  
препознаје да ли је тражена информација, која може да буде исказана на различите начине (синонимија, парафраза), садржана у тексту  
познаје и користи основне делове текста и књиге (наслов, пасус, име аутора; садржај, речник)  
одређује основну тему текста  
разуме дословно значење текста  
разликује књижевноуметнички од информативног текста  
процењује садржај текста на основу задатог критеријума: да ли му се допада, да ли му је занимљив; да ли постоји сличност између ликова и ситуација из текста и особа и ситуација које су му познате; издваја речи које су му непознате 
чита текст природно, поштујући интонацију реченице/стиха; уме да одреди на ком месту у тексту је пауза, место логичког акцента; који део текста треба прочитати брже, а који спорије  
изводи једноставне закључке у вези са текстом, анализирајући и обједињујући информације исказане у различитим деловима текста (у различитим реченицама, пасусима, пољима табеле)  
раздваја битне од небитних информација; одређује след 
догађаја у тексту  
успоставља везу између информација исказаних у линеарном и нелинеарном тексту (нпр. проналази део/детаљ који је приказан на илустрацији, у табели, или на дијаграму) 
одређује основни смисао текста и његову намену  
препознаје фигуративно значење у тексту  
изводи једноставне закључке на основу текста 
износи свој став о садржају текста и образлаже зашто му се допада/не допада, због чега му је занимљив/незанимљив; да ли 
се слаже/не слаже са 
-изводи сложеније закључке на основу текста, обједињујући информације из различитих делова дужег текста  
- повезује и обједињује информације исказане различитим симболичким системима (нпр. текст, табела, графички приказ)  -разликује различитa гледишта заступљена у информативном тексту (нпр. мишљење аутора текста vs. мишљења учесника у догађају) 
-- изводи сложеније закључке на основу текста и издваја делове текста који их поткрепљују; резимира наративни текст  - представља текст у одговарајућој нелинеарној форми (уноси податке из текста у дату табелу или дијаграм)  -процењује сврху информативног текста у односу на предвиђену намену (нпр. који од два текста боље описује дату слику, да ли је упутство за (познату) игру потпуно и сл.)  
- објашњава и вреднује догађаје и поступке ликова у тексту (нпр. објашњава зашто је лик поступио на одређен начин, или вреднује крај приче у односу на своја предвиђања током читања текста, или износи свој став о догађајима из текста) 
ПИСАНО ИЗРАЖАВАЊЕ
пише писаним словима ћирилице  
уме да се потпише  
почиње реченицу великим словом, завршава је одговарајућим интерпункцијским знаком  
употребљава велико слово приликом писања личних имена, назива места 
(једночланих), назива школе  
пише кратким потпуним реченицама једноставне структуре  
издваја наслов, углавном се држи теме  
препричава кратак једноставан текст (до 400 речи)  
користи скроман фонд речи (у односу на узраст); правилно их употребљава  
пише кратку поруку (о томе куда иде, зашто касни, и сл.)  
пише честитку (за Нову годину, рођендан), позивницу (за рођенданску прославу, забаву), разгледницу (са летовања, зимовања, екскурзије) 
зна и користи оба писма 
(ћирилицу и латиницу) – 
употребљава велико слово приликом писања имена држава и места и њихових становника; користи наводнике при навођењу туђих речи; правилно пише присвојне придеве 
пише јасним и потпуним реченицама; варира језички израз (ред речи у реченици, типове реченица, дужину реченице...)  
држи се теме; излагање организује око основне идеје текста коју поткрепљује одговарајућим детаљима  
језички израз прилагођава комуникативној ситуацији 
(формалној/неформалној)  
саставља кратак наративни текст  
саставља кратак дескриптивни текст  
користи фонд речи примерен узрасту; употребљава синониме 
(нпр. да избегне понављање)  
исправља свој текст (критички чита написано, поправља текст и исправља грешке)  
- јасно структурира текст (уводни, средишњи и завршни део текста); добро распоређује основну информацију и додатне информације унутар текста 
и пасуса  
- прилагођава језичкостилски израз типу текста  
--издваја пасусе 
- пише јасним, потпуним, добро обликованим реченицама; користи разноврсне синтаксичке конструкције, укључујући и сложене  
- саставља кратак експозиторни текст  
- користи богат фонд речи (у односу на узраст)  
 
ГРАМАТИКА И ЛЕКСИКОЛОГИЈА -    препознаје врсте речи (именице, заменице, придеве,
бројеве и глаголе) 
-    препознаје граматичке категорије променљивих речи (род и број заједничких именица) и глаголско време (презент, перфекат и футур) 
-    препознаје врсте реченица по комуникативној функцији (обавештајне, упитне, узвичне, заповедне) и по
потврдности/одричности
(потврдне и одричне)
-    препознаје антонимију 
познаје значења речи и фразеологизама који се употребљавају у свакодневној комуникацији (у кући, школи и сл.) 
-    одређује врсте речи (именице, заменице, придеве, бројеве и глаголе) 
-    препознаје подврсте речи (властите и заједничке именице; описне, присвојне и градивне придеве; личне заменице; основне и редне бројеве) 
-    препознаје лице, род и број личних заменица у номинативу 
-    препознаје граматичке категорије глагола (лице, број и род) и уме да пребаци глаголе из једног глаголског времена у друго 
-    препознаје субјекат и глаголски предикат
-    одређује врсте реченица по комуникативној функцији (обавештајне, упитне, узвичне, заповедне) и по потврдности/одричности
(потврдне и одричне) –
-    саставља реченице различите по комуникативној функцији и облику
-    препознаје синонимију 
познаје значења речи и фразеологизама који се јављају у школским текстовима и правилно их употребљава 
-    именује врсте и подврсте речи (властите и заједничке именице; описне, присвојне и градивне придеве; личне заменице; основне и редне бројеве; глаголе) 
-    уме да промени облик променљивих речи према задатом критеријуму: заједничких именица према броју, а глагола, придева и заменица према роду и броју 
препознаје прави објекат (у акузативу) и прилошке одредбе за време, место и начин 
-одређује значења непознатих речи и фразеологизама на основу ситуације и
текста/контекста у којем су
употребљени  -употребљава речи у основном и
пренесеном/фигуративном значењу 
НАЧИН ОЦЕЊИВАЊА УЧЕНИКА  ДИНАМИКА
Усмена провера постигнућа  Процена нивоа постигнућа ученика врши се усменим путем, током целе школске године, на сваком часу обраде, кроз обнављење претходног градива и часовима утврђивања, као и на часовима допунске наставе.
Оцењивање је формативно, а може бити и бројчано за одлично урађене задатке или изванредну активност.
Вреднује се активност на часу, израда домаћих задатака, као и лични напредак ученика. 
Писмена провера постигнућа 
3 контролна задатка током године
1. контролни задатак – Променљиве речи 
  2.  контролни задатак -  Реченица, правопис
3.  контролни задатак – Служба речи  
2 писмена задатка током године 
1. писмени задатак – Причање (Један незаборавни доживљај)
2.писмени задатак  -  Опис личности (Особа којој се дивим)
2    тестирања током године
1.  иницијално тестирање
2. завршно тестирање
Наставна тема/област  Критеријуми оцењивања – МАТЕМАТИКА  
Оцена: довољан 2 добар 3 врло добар 4 одличан 5
ПРИРОДНИ БРОЈЕВИ И ОПЕРАЦИЈЕ СА ЊИМА -    зна да прочита и запише дати број, уме да упореди бројеве по величини и да прикаже број на датој бројевној полуправoj
-    рачуна вредност бројевног израза са највише две операције сабирања и одузимања у оквиру прве хиљаде 
-    множи и дели без остатка (троцифрене бројеве једноцифреним) у оквиру прве хиљаде 
-    уме да на основу текста правилно постави израз са једном рачунском операцијом 
уме да решава једноставне једначине у оквиру прве хиљаде 
-   уме да примени својства природних бројева (паран, непаран, највећи, најмањи, претходни, следећи број) и разуме декадни бројни систем  
-   уме да одреди десетицу, стотину и хиљаду најближу датом броју  
-   сабира и одузима, рачуна вредност израза  
-   рачуна вредност израза с највише две операције  
уме да решава једначине 
-    зна својства операција сабирања и одузимања и уме да их примени. 
-    уме да израчуна бројевну вредност израза са више операција, поштујући приоритет 
уме да одреди решења неједначине са једном операцијом
-    уме да примени својства природних бројева у решавању проблемских задатака 
-    уме да решава сложеније проблемске задатке дате у
текстуалној форми  
ГЕОМЕТРИЈА -   уме да именује геометријске објекте у равни (квадрат, круг, троугао, правоугаоник, тачка, дуж, права, полуправа и угао) и уочава међусобне односе два геометријска објекта у равни (паралелност, нормалност, припадност)
-   зна јединице за мерење дужине и њихове односе  
-   користи поступак мерења дужине објекта, приказаног на слици, при чему је дата мерна јединица  
користи поступак мерења површине објекта, приказаног на слици, при чему је дата мерна јединица
-    уочава међусобне односе геометријских објеката у равни 
-    претвара јединице за мерење дужине 
-    зна јединице за мерење површине и њихове односе 
-    уме да израчуна обим троугла, квадрата и правоугаоника када су подаци дати у истим мерним јединицама 
-    уме да израчуна површину квадрата и правоугаоника када су подаци дати у истим мерним јединицама 
препознаје мрежу коцке и квадра и уме да израчуна њихову површину када су подаци дати у истим мерним јединицама 
  • претвара јединице за мерење површине из већих у мање 
  • уме да израчуна обим троугла, квадрата и правоугаоника 
  • уме да израчуна површину квадрата и правоугаоника 
-   уме да израчуна обим и површину сложених фигура у равни када су подаци дати у истим мерним јединицама
уме да израчуна запремину коцке и квадра када су подаци дати у истим мерним јединицамa
РАЗЛОМЦИ -   уме да прочита и формално запише
разломак 1/n  (n ≤ 10) и препозна његов графички приказ  
уме да израчуна половину, четвртину и десетину неке целине
-   уме да препозна разломак a/b  (b ≤ 10, a < b) када је графички приказан на фигури подељеној на b делова  
-   уме да израчуна n-ти део неке целине и обрнуто,
упоређује разломке облика
1/n  (n ≤ 10)
уме да прочита, формално запише и графички прикаже
разломак  a/b (b ≤ 10, a < b)  
 
зна да израчуна део а/ b    (b ≤ 10, a < b) неке целине и користи то у задацима
МЕРЕЊЕ И МЕРЕ -    уме да изрази одређену суму новца преко различитих апоена и рачуна са новцем у једноставним ситуацијама 
-    зна коју јединицу мере да употреби за мерење задате запремине течности (l, dl, ml) 
-    зна коју јединицу мере да употреби за мерење задате масе (g, kg, t) 
уме да чита једноставније графиконе, табеле и дијаграме 
-    уме да изрази одређену суму новца преко различитих апоена и рачуна са новцем у сложенијим ситуацијама    зна јединице за време и уме да претвара веће у мање и пореди временске интервале у једноставним ситуацијама
-    претвара јединице за мерење запремине течности из већих у мање 
-    претвара јединице за мерење масе из већих у мање 
уме да користи податке приказане графички или табеларно у решавању једноставних задатака и уме графички да представи дате податке 
-    зна јединице за време (секунда, минут, сат, дан, месец, година, век) и уме да претвара из једне јединице у другу 
-    претвара јединице за мерење запремине течности 
претвара јединице за мерење масе 
уме да претвара јединице за мерење (времена, масе, дужине и запремине течности) из једне јединице у другу и пореди их у
сложенијим ситуацијама 
НАЧИН ОЦЕЊИВАЊА УЧЕНИКА  ДИНАМИКА 
Усмена провера постигнућа  Процена нивоа постигнућа ученика врши се усменим путем, током целе школске године, на сваком часу обраде, кроз обнављење претходног градива и часовима утврђивања, као и на часовима допунске и додатне наставе. Оцењивање је формативно, а може бити и бројчано за урађене теже задатке на табли или у свесци. Вреднује се активност на часу, израда домаћих задатака, као и лични напредак ученика. 
Писмена провера постигнућа
4 контролна задатка током године
1. контролни задатак – Бројеви већи од милион. Читање, писање и упоређивање. Месна вредност. 
Класе
2. контролни задатак -  Једначине и неједначине са сабирањем и одузимањем; Својства сабирања и одузимања
3. контролни задатак – Дељење вишецифреног броја вишецифреним бројем
4. контролни задатак – Јединице мере за површину; Израчунавање површине правоугаоника и квадрата  
4   писмена задатка током године 
1. писмени задатак - Бројеви већи од милион. Читање, писање и упоређивање. Месна вредност. Класе; Сабирање и одузимање вишецифрених бројева
2.писмени задатак  -  Једначине и неједначине са сабирањем и одузимањем; Својства сабирања и одузимања; Множење вишецифрених бројева вишецифреним
3. писмени задатак – Својства операција множења и дељења; Једначине и неједначине са множењем и дељењем;Математички изрази – текстуални задаци  
4. писмени задатак - Јединице мере за површину; Израчунавање површине правоугаоника, квадрата, квадра и коцке; Запремина квадра и коцке; Разломци и децимални бројеви
2  тестирања током године
1.  иницијално тестирање
2. завршно тестирање 
Наставна тема/област   Критеријуми оцењивања –  ПРИРОДА И ДРУШТВО 
Tема/Оцена: довољан 2 добар 3 врло добар 4 одличан 5
РЕПУБЛИКА СРБИЈА - НАША ДОМОВИНА -зна основне облике рељефа и површинских вода 
-зна основне типове насеља и њихове карактеристике  -зна географски положај и основне одреднице државе Србије: територија, границе, главни град, симболи
-препознаје и именује облике рељефа и површинских вода у свом месту и у околини  -уме да пронађе основне информације на географској карти Србије: највећа и најважнија насеља, облике рељефа и површинских вода   -зна основне одлике рељефа и вода у држави Србији  -уме да чита географску карту
примењујући знања о странама света и значењу картографских знакова 
КАКО ЈЕ ЧОВЕК ПОВЕЗАН СА ПРИРОДОМ И ДРУГИМ ЉУДИМА -прави разлику између природе и производа људског рада  
-зна ко и шта чини живу и неживу природу  -зна заједничке карактеристике живих бића  - уме да класификује жива бића према једном од следећих критеријума: изгледу, начину исхране, кретања и размножавања -препознаје и именује делове тела живих бића  
-разликује станишта према условима живота и живим бићима у њима
-становништвопрепознаје и именује природне ресурсе  - зна употребну вредност природних ресурса - разликује повољно и неповољно деловање човека по очување природе
-разуме повезаност живе и неживе природе на очигледним примерима 
-зна основне разлике између биљака, животиња и људи  -примењује вишеструке критеријуме класификације живих бића 
-зна улогу основних делова живих бића 
-разликује обновљиве и необновљиве природне ресурсе - разуме еколошку оправданост употребе обновљивих ресурса и рационалног коришћења необновљивих ресурса  - зна основне мере заштите живе и неживе природе као природних ресурса 
- зна шта је добробит животиња и поступке којима се она штити -зна које су улоге различитих друштвених група и њихових чланова 
-зна која су права и обавезе чланова у различитим друштвеним групама  - разуме повезаност и међузависност различитих
људских делатности
-разуме повезаност услова живота и живих бића у станишту 
-разуме међусобну зависност живих бића у животној заједници
-разуме заједничке карактеристике друштвених група и разлике међу њима 
-разуме функционалну повезаност различитих  делова тела живих бића -разуме повезаност природногеографских фактора – рељефа, вода, климе – и делатности људи
-разуме да се права и обавезе чланова друштвених група међусобно допуњују
МАТЕРИЈАЛИ ОКО НАС -зна основна својства воде, ваздуха и земљишта  -зна да су вода у природи, ваздух и земљиште састављени од више материјала  
-зна да различите животне намирнице садрже различите састојке  
- зна основна својства материјала: тврдоћа, еластичност, густина, растворљивост, провидност, намагнетисаност  
-зна да својства материјала одређују њихову употребу и препознаје примере у свом окружењу  
-зна промене материјала које настају због промене температуре, услед механичког утицаја и деловања воде и ваздуха
-зна сложенија својства воде и ваздуха: агрегатно стање и кретање  
-зна да су различита својства воде, ваздуха и земљишта последица њиховог различитог састава  
-                      разликује материјале који су добри проводници топлоте и електрицитета од оних који то нису  
-зна да топлотна и електрична проводљивост материјала одређују њихову употребу и препознаје примере у свом окружењу  
разликује повратне и неповратне промене материјала  - разликује промене материјала при којима настају други материјали од оних промена материјала при којима не настају други материјали
-разуме како загревање и хлађење воде и ваздуха утичу на појаве у природи   -примењује знање о променама материјала за објашњење појава у свом окружењу
ДРЖАВА СРБИЈА И ЊЕНА ПРОШЛОСТ -зна најважније догађаје, појаве и личности из
прошлости 
- зна основне информације о начину живота људи у прошлости 
-зна шта су историјски извори и именује их 
- уочава сличности и разлике
између начина живота некад и сад 
-препознаје основна културна и друштвена обележја различитих историјских периода 
-препознаје на основу карактеристичних историјских извора о ком историјском периоду или личности је реч -уме да пронађе и упише тражене информације на ленти времена 
-зна редослед којим су се јављали важни историјски догађаји, појаве и личности  -зна шта је претходило, а шта је уследило након важних историјских догађаја и појав 
НАЧИН ОЦЕЊИВАЊА УЧЕНИКА  ДИНАМИКА
Усмена провера постигнућа  Процена нивоа постигнућа ученика врши се усменим путем, током целе школске године, на сваком часу обраде, кроз обнављење претходног градива и часовима утврђивања и систематизације. Оцењивање је формативно и бројчано. Вреднује се активност на часу, израда домаћих задатака, учешће у пројектним и истраживачким задацима, као и лични напредак ученика. 
Писмена провера постигнућа 
  2  контролна задатка током године
1.  контролни задатак – Упознајемо Србију
2.  контролни задатак -  Шта смо научили о материјалима и њиховим својствима
        1 тестирања током године
1. завршно тестирање 
  Критеријуми оцењивања – ФИЗИЧКО И ЗДРАВСТВЕНО ВАСПИТАЊЕ
Наставна тема/област Оцењивање из обавезног предмета физичко и здравствено васпитање, обавља се полазећи од ученикових способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања узима се у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствена претходна постигнуа и могуности, а нараочито се узима у обзир ангажовање ученика у наставном процесу.
Оцена: довољан 2 добар 3 врло добар 4 одличан 5
ФИЗИЧКЕ СПОСОБНОСТИ -    Редовно доноси опрему.
-    Зна правила игре.
-    Познаје значај правилног држања тела и одржавања личне хигијене.
Правилно изводи најмање један комлекс вежби обликовања 
-    Поштује правила игре.
-    Ради уз помоћ.
Правилно изводи једноставније вежбе обликовања, са и без реквизита. 
-    Самостално изводи активности уз мање грешке.
-    Примењује самостално научени комплекс јутарње гимнастике.
-    Правилно и самостално изводи све активности.
Зна утицај и значај вежби обликовања за организам, познаје поделу вежби обликовања и њихову терминологију и функцију појединих вежби у комплексу. 
МОТОРИЧКЕ ВЕШТИНЕ, СПОРТ И СПОРТСКЕ ДИСЦИПЛИНЕ -    Редовно доноси опрему.
-    Зна правила игре.
-    Познаје правила спортских и елементарних игара.
 
Показује минимум интересовања за спортске игре, атлетику, ритмичку гимнастику и народне плесове, као и вежбе на справама. 
-    Познаје правила  спортских играра и примењује их уз већу  помоћ и надзор учитеља.
 
Показује заинтересованост и труд да примени све елементе у процесу учења спортских игара, атлетике, ритмичке гимнастике и народних плесова као и извођење вежби на тлу и справама уз помоћ учитеља.  
Зна да трчи варијантама технике трчања на кратке, средње и дуге стазе и мери резултат.
Зна да скаче удаљ згрчном варијантом технике и мери дужину скока
Зна да скаче увис пркорачном варијантом технике.  Изводи вежбе на тлу. Изводи вежбе на греди и шведској клупи уз мање грешке.
Познаје правила спортских и елементарних  игара.
Изводи прескоке.
Изводи упоре и висове. Изводи основне ритмичке вежбе са лоптом,  Изводи основне ритмике вежбе са лоптом, вијачом и обручем.
Изводи плес и народно кола предвиђена за четврти разред уз мање грешке.
 
 Игра Мини - рукомет, “Футсал”- мали фудбал, кошарку, одбојку и Јаџент, примењујући основну технику, неопходна правила и сарађује са члановима екипе изражавајући сопствену личност уз поштовање других. 
Правилно трчи варијантама технике трчања на кратке, средње и дуге стазе и мери резултат.
Зна правилно да скаче удаљ згрчном варијантом технике и мери дужину скока
Зна правилно да скаче увис пркорачном варијантом технике.  Правилно изводи вежбе на тлу. Ученик/ученица правилно баца лоптицу и вортекс и мери дужину хица.
Правилно изводи вежбе на греди и шведској клупи.
Познаје правила спортских и елементарних  игара
Зна терминологију, значај трчања, основе тренинга и пружа прву помоћ.
Правилно изводи прескоке.
Правилно изводи упоре и висове. Правилно изводи основне ритмичке вежбе са лоптом, 
 
Игра Мини - рукомет, “Футсал”- мали фудбал, кошарку, одбојку и Јаџент, примењујући виши ниво технике, већи број правила, једноставније тактичке комбинације и уз висок степен сарадње са члановима екипе изражава сопствену личност уз поштовање других. Правилно изводи основне ритмике вежбе са лоптом, вијачом и обручем. Правилно изводи плес и народно кола предвиђена  за четврти разред. 
ФИЗИЧКА И ЗДРАСТВЕНА КУЛТУРА
  • Редовно доноси опрему.
  • Примењује здравствено-хигијенске мере пре, у току и након вежбања.
  • Одржава колективну и личну хигијену.
  • Зна и испољава заинтересованост за физичко вежбање.
  • Познаје основна начела безбедности у сали, на игралишту и учионици.
-    Познаје значај правилног држања тела и одржавања личне хигијене на здравље.
Зна основне појмове везане за физичко вежбање. 
-    Разуме значај правилног држања тела и одржавања личне хигијене на здравље.
-    Позитивно вреднује успешне потезе и уложени труд свих учесника у игри, уз подстицање свих учесника у игри
Испољава позитиван став према физичком вежбању у свакодневном животу. 
-    Разуме значај правилне исхране, као и ритам рада и одмора на здравље.
Доказује се кроз физичко вежбање испољава позитиван став према сарадњи са другима у реализацији различитих задатака Физичког и здравственог васпитања. 
НАЧИН ОЦЕЊИВАЊА УЧЕНИКА  ДИНАМИКА
Практична провера постигнућа  6 пута током школске године 
1.  оцена – обухвата тематске целине : Атлетика
2.  оцена – обухвата тематске целине: Спортска гимнастика
3.  оцена – обухвата тематске целине: Основе тимских, спортских и елементарних игара
4.  оцена – обухвата тематске целине: Плес и ритмика
5.  оцена – обухвата тематске целине:  Полигони
оцена – обухвата тематске целине: Култура вежбања и играња
Учествовање на спортским такмичењима  Када се у току школске године организују такмичења из разних спортова, ученици који се спремају за иста и учествују на такмичењима, награђују се оценом. 
Наставна тема/област Критеријуми оцењивања – ЛИКОВНА КУЛТУРА
  Оцењивање из обавезног предмета музичка култура обавља се полазећи од ученикових способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања се узима у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствена претходнапостигнућа и могућности, а нарочито се узима у обзир ангажовање ученика у наставном процесу. Оцењује се рад који је рађен на часу. 
Оцена: довољан 2 добар 3 врло добар 4 одличан 5
Колаж, фротаж, деколаж, асамболаж
 
редовно доноси прибор и заинтересован за рад 
зна да својим речима објасни технике: колаж, деколаж, фротаж, асамблаж   самостално преобликује материјал и прилагођава задатој теми  -маштовито, и јединствено користи разне материјале за компоновање, креативно доради или преобликује неки предмет 
Везивање облика у тродимезионалном простору у равни редовно доноси прибор и заинтересован за рад  - ученик уз подстицај уочава и представља облике у тродимензионалном простору у равни   - самостално представља облике у тродимензионалном простору у равни  -маштовито, и јединствено представља облике у тродимензионалном простору у равни 
Сликарски материјали и технике
 
редовно доности прибор и заинтересован за рад 
набраја сликарске технике акварел технике и темпера боја, као и пастелних боја и креда у боји   самостално користи материјал и технике на задатој теми  маштовито, и јединствено користи разне материјале и технике , креативно завршава свој рад 
Основне и изведене боје редовно доности прибор и заинтересован за рад  зна да наброји основне и изведене боје   самостално се ликовно изражава основном и изведеном бојом   креативно, маштовито ствара композицију 
Линија, површина, волумен, боја, простор. редовно доности прибор и заинтересован за рад  зна шта је површина, волумен, боја, простор   самостално се ликовно изражава бојом, цртом, површином, тоном, волуненом или простором  креативно, маштовито ствара композицију линија, површина, простора, волумена и боја 
Амбијент-сценски простор редовно доности прибор и заинтересован за рад  прави једноставне лутке и маске на задату тему уз
сугестије  
самостално прави лутке и маске на задату тему  маштовито, креативно, оригинално прави лутке, маске и костиме 
НАЧИН ОЦЕЊИВАЊА УЧЕНИКА  ДИНАМИКА 
Практична провера постигнућа  6 пута током школске године 
1.  оцена – обухвата тематске целине : Колаж, фротаж, деколаж, асамбалаж
2.  оцена – обухвата тематске целине: Везивање облика у  тродимезионалном простору у равни
3.  оцена – обухвата тематске целине: Сликарски материјали и технике
4.  оцена – обухвата тематске целине: Основне и изведене боје
5.  оцена – обухвата тематске целине:  Линија, површина, волумен, боја, простор
оцена – обухвата тематске целине: Амбијент – сценски простор
Учествовање на ликовним такмичењима, тематски дани, школски пројекти Када се у току школске године организују такмичења, ученицима се бележи активност и ангажовање, као и за украшавање простора школе и паноа што, свакако, утиче на закључну оцену  ученика.
Наставна Критеријуми оцењивања –  МУЗИЧКА КУЛТУРА 
тема/област Оцењивање из обавезног предмета музичка култура обавља се полазећи од ученикових способности, степена спретности и умешности. Уколико ученик нема развијене посебне способности, приликом оцењивања се узима у обзир индивидуално напредовање у односу на сопствена претходнапостигнућа и могућности, а нарочито се узима у обзир ангажовање ученика у наставном процесу.
Оцена: довољан 2 добар 3 врло добар 4 одличан 5
СЛУШАЊЕ МУЗИКЕ -опише своја осећања у вези са слушањем музике; – препознаје народну и уметничку музику;  – разликује инструменте по боји звука и изражајним    
могућностима;
– повеже карактер дела са избором  инструмента и елементима музичкe изражајнoсти;  -опише улогу музике у медијима;
– уочи контраст и понављање у музичком делу;
 
ИЗВОЂЕЊЕ МУЗИКЕ -пева  по слуху  песме  различитог садржаја и расположења; - пева и свира по слуху  песме  различитог садржаја и расположења;
-изабере одговарајући музички садржај (од понуђених) према литерарном садржају;
– пева и свира по слуху и са нотног текста песме различитог садржаја и расположења; -свира по слуху и из нотног текста ритмичку и 
   мелодијску пратњу;
- примени изражајне музичке елементе;
-осмисли и изведе једноставну ритмичку и мелодијску пратњу
– осмисли и изведе једноставну мелодију на краћи
   задати  текст; 
МУЗИЧКО СТВАРАЛАШТВО -поштује договорена правила понашања при  слушању и извођењу музике  -учествује у школским приредбама и
манифестацијама;
-самостално или уз помоћ одраслих, користи предности дигитализације; – коментарише своје и туђе извођење музике;  -осмисли и изведе једноставну ритмичку и  мелодијску пратњу;
– осмисли музички одговор на музичко питање;
 
Наставна тема/област Критеријуми оцењивања –  ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ 
Оцена: задовољава  добар  истиче се 
ЉУДСКА ПРАВА 
Ја и други на планети Земљи
-разликује примере одговорног и неодговорног понашања људи према животној средини -понаша се у свакодневним ситуацијамана на начин који уважава животну средину и рационалну потрошњу ресурса  -образлаже важност информисања о стању животне средине и начинима њене заштите 
ДЕМОКРАТСКО ДРУШТВО
Култура у традиција
-наведе елементе традиције и културе свог народа и покаже интересовање и поштовање за друге културе и традиције  -наведе примере из свакодневног живота којима се илуструје сусретање различитих култура -аргументује добити од заједничког живота људи припадника различитих култура - образлаже значај подршке избеглицама и мигрантима да у новој средини сачувају свој језик, традицију, културу
- дискутује о томе како непознавање других култура утиче на настанак стереотипа, дискриминације и предрасуда
ПРОЦЕСИ У САВРЕМЕНОМ СВЕТУ
Прекомерна потрошња
-препознаје примере прекомерне потрошње  -препознаје у медијима поруке које подстичу прекомерну потрошњу, посебно деце и младих 
  • критички разматра појаву бацања хране и расипања воде
  • процењује важне чињенице о производима које купује, читајући декларацију и води рачуна о односу цене и квалитета
ГРАЂАНСКИ АКТИВИЗАМ 
Еколошка акција
-повремено испољава заинтересованост за сарадњу и учешће у групном раду  -испољава заинтересованост за сарадњу и учешће у групном раду
-учествује у изради плана и реализацији акције, њеној промоцији и вредновању
-веома је заинтересован/на за сарадњу и учешће у групном раду;
- показује иницијативу и размењује идеје - активно учествује у изради плана и реализацији акције, њеној промоцији и вредновању
 
Критеријуми оцењивања –  ПРОЈЕКТНА НАСТАВА
За сваки урађени пројекат ученик добија формативну оцену.
Теме пројекта су одређене тематским данима, корелативно повезане са другим наставним предметима и у договору са ученицима.
Оцена: задовољава  добар  истиче се 
  -повремено има сукобе у којима напада особе, а не проблем, своје обавезе извршава ретко или делимично, - поседује мало знања и показује малу спремност да прикупља нове информације, -ретко суделује у размени идеја, 
-ретко поставља питања која се односе на тему, 
-минимално доприноси решавању задатака, нема предлоге како решавати задатке и када добије предлоге слабо их реализује, 
-приводи крају само неколико задатака или непотпуно ради задатке, потребно га је стално или повремено подсећати на започети задатак, 
-ретко мотивисан, заборавља задатке, не довршава их, нетачно ради или са
закашњењем, 
-понекад слуша са пажњом, учествује у дискусијама и активностима, 
-сарађује у групном раду, али не уме или делимично уме да презентује резултате свога рада.
-сарађује са члановима групе уз мање тешкоће, повремено има проблема у комуникацији, али их самостално решава,  -своје обавезе извршава уз подсећање и опомињање, 
-поседује извесна знања и повремено суделује у размени идеја, 
-повремено поставља питања која се односе на тему, 
- уз помоћ наставника и/или осталих чланова групе учествује у решавању задатка, ретко има предлоге како решавати задатак али кад га добије ради по њему, повремено има активности које не доприносе решавању задатка
-мотивисан је да заврши већину задатака иако неки нису потпуно урађени, с времена на време треба га подсетити да заврши задатак, 
-понекад слуша са пажњом, учествује у дискусијама и активностима,  -сарађује у групном раду, уз помоћ ученика или наставника презентује резултате рада.
-сарађује са свим члановима групе,
уважава њихове потребе, пажљиво слуша друге, 
-поштује договоре групе, не касни, своје обавезе извршава на време и тачно,  -поседује знања, показује спремност да прикупља нове информације, активно подстиче размену идеја и знања са члановима групе и уважава њихове идеје, -често поставља питања која се односе на тему, 
  • у потпуности посвећен решавању задатка групе, даје предлоге како решавати задатак, 
-лично је мотивисан, са вољом завршава задатке, 
-самоуверен и самосталан, тражи изазове у учењу, 
-задатке завршава са ентузијазмом,  -слуша са пажњом,  учествује у дискусијама/активностима,
  • уме да презентује резултате рада.